بحران در صنعت هتلداري آفريقاي جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15684
ساعت 10:16 دوشنبه 17 مرداد 1390

بحران اقتصادي جهان، هتلداران آفريقاي جنوبي را كه با افزايش تعداد اتاق‌هتل‌هاي خود در سال گذشته، درآمد چشمگيري كسب كرده بودند را به ورشكستگي كشاند.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از آسوشيتد پرس، افزايش ظرفيت اتاق هتل‌هاي آفريقاي جنوبي كه سال گذشته با پذيرش گردشگران جام جهاني، درآمد سرشاري را نصيب هتلداران اين كشور كرده بود، در سال جديد به معضل هتلداران تبديل شده و لطمات مالي فراواني را به آن‌ها تحميل كرده است.

آمارها حاكي از آن است كاهش مسافرهاي بين‌المللي و حتي داخلي آفريقاي جنوبي در ما‌هاي سپري شده از سال جديد به واسطه ركود جهاني اقتصاد، بسياري از هتل‌هاي پنج ستاره را خالي از مسافر كرده و هتلداراني را به سمت ورشكستگي كشانده است.

به گفته رييس اتحاديه هتلداران آفريقاي جنوبي، نگرش هتلداران پس از بازي‌هاي جام جهاني، افزايش شمار گردشگران بود كه اين تصور به دليل شرايط اقتصادي به وجود آمده از بين رفت و اين كشور چه در زمينه جذب گردشگر خارجي و چه گردشگر داخلي دچار تزلزل شد.

«مارتيونس فان چاكويك» وزير گردشگري آفريقاي جنوبي اما با اشاره به اينكه شرايط فعلي چندان بحراني نيست افزود: برنامه‌هاي بلند مدتي براي جذب گردشگر داريم كه از آن جمله افزايش ورود گردشگر از 7 ميليون سال 2009 به 15 ميليون در سال 2020 است.

به گفته او، تاثير گردشگري بر اقتصاد اين كشور در اين مدت 51 ميليون يورو خواهد شد و 225 هزار شغل جديد را نيز به وجود خواهد آورد.
/109

شناسه خبری: 15684

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو