تلاش سوييس براي زنده‌ نگاه داشتن صنعت گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15662
ساعت 11:28 يکشنبه 16 مرداد 1390

گران شدن ارزش فرانك سوييس در مقابل ديگر ارزهاي اصلي، صنعت گردشگري اين كشور را به تلاشي گسترده براي زنده نگاه داشتن خود وا داشته است.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از ايندپندنت،‌ افزايش نرخ فرانك سوييس در ماه‌هاي سپري شده از سال باعث شده است تا به رغم پيش‌بيني‌هاي اوليه در خصوص افزايش روند گردشگري اين كشور، سوييس همچنان براي جذب گردشگر بجنگد.

آمارها نشان مي‌دهند، اگرچه مدت زمان اقامت گردشگران در هتل‌هاي سوييس، 3 درصد رشد داشته اما اين ميزان در ماه مه به يك درصد كاهش يافته است.

در اين ميان، گردشگران آسيايي با 14 درصد رشد كه بيشتر آن‌ها را گردشگران چيني تشكيل مي‌دادند، صنعت گردشگري سوييس را همچنان پابرجا نگاه داشته اند. اين درحالي است كه گردشگران هندي همچنان در رده نخست مسافران ورودي به سوييس به شمار مي‌روند.

افت ارزش يورو باعث شد تا گردشگران اروپايي، تمايل چنداني براي سفر به اين كشور نشان ندهند كه از آن جمله مي‌توان به كاهش هشت درصدي ورود گردشگران آلماني اشاره كرد. اما در مقابل، شمار ورود گردشگران آمريكايي با وجود كاهش نرخ دلار 700 هزار نفر افزايش پيدا كرد.

گفتني است چين در حال حاضر، سريعترين رشد در ارسال گردشگر به چين را داشته و هند همچنان در رده نخست بازار گردشگري سوييس قرار گرفته است.
/109

شناسه خبری: 15662

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو