طرح جديد هتلداران لندني براي پذيرايي از گردشگران المپييك

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15660
ساعت 11:05 يکشنبه 16 مرداد 1390

در مدت زمان برگزاري بازي‌هاي المپيك 2012 لندن، هتلداران اين شهر قيمتي 10 برابر گرانتر از نرخ معمول خود را به گردشگران المپيك ارائه خواهند داد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از گاردين‌ در فاصله 12 ماه مانده به آغاز بازي‌هاي المپيك 2012، هتلداران لندني، در اقدامي جديد و به منظور جبران خسارت‌هاي مالي خود، طرح 10 برابر شدن قيمت‌ كرايه هتل‌ها را براي سود بردن از خيل عظيم مسافران ورودي به اين كشور ارائه دادند.

براي مثال هتل‌هايي همچون «برج شراتون پارك» از افزايش قيمت‌هاي خود تا مبلغ 400 و 650 پوند در هرشب در ماه اوت سال آينده خبر داد اين درحالي است كه برخي ديگر از هتل‌هاي لندن كه نرخ فعلي آن ها 89 تا 199 پوند است از افزايش اين نرخ تا 999 پوند خبر داده اند.

تصميم جديد اتحاديه هتلداران لندن درحالي است كه كارشناسان از مدت‌ها پيش افزايش هزينه‌هاي گردشگري در اين شهر در زمان بازي‌ها را زياني بزرگ براي صنعت گردشگري لندن و انگليس اعلام كرده بودند.

«تام جنكينز» رييس اجرايي سازمان تورگردانان اروپا گفت:‌ قيمت‌هاي ارائه شده، ورود مسافر به لندن در تابستان آينده را با شك و ترديد روبه‌رو كرده و نگراني‌هايي را نيز براي آينده گردشگري لندن به وجود آورده است.

«جنكينز» افزود: اين قيمت‌ها، مانع از ورود آن دسته از گردشگراني خواهد شد كه از كشورهاي دور خواهان مسافرت به لندن به عنوان «دروازه ورود به اروپا»‌ بوده اند و بدون شك چهره‌اي گران و غيرقابل تحمل را از اين شهر برجاي خواهد گذاشت.

از سويي ديگر برخي كارشناسان اين اقدام هتلداران را مخرب اقتصاد و بازار تجاري لندن در بلند مدت دانسته و معتقدند:‌ در شرايط فعلي كه اقتصاد انگليس روندي نزولي را طي مي‌كند بخش هتلداري بايد با ارائه راهكارهاي مناسب مانع از اين فروپاشي شود در حالي كه اقدام اخير پلي براي رسيدن به بحران اقتصادي است.

خبرهاي جديد حاكي از آن است كه صنعت گردشگري در لندن در پي معرفي اين شهر به عنوان گران‌ترين شهر اروپا، وخيم بوده و كارشناسان آينده گردشگري اين شهر در زمان برگزاري بازي‌هاي المپيك را مبهم پيش‌بيني كرده اند.
/109

شناسه خبری: 15660

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو