رونق گردشگري ببر در هند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15565
ساعت 11:13 چهارشنبه 12 مرداد 1390

سازمان ملي حفاظت از حيات وحش هند اعلام كرد، در ماه‌هاي سپري شده از سال، روند صعودي چشمگيري در بازديد از مناطق حفاظت شده جمعيت ببرهاي اين كشور به وجود آمده است.

به گزارش بنا (bena)، و به نقل از اينديان تايمز، آمارهاي رسمي حاكي از آن است دو پارك حفاظتي «كانها» و «پنچ» در ايالت «ماديا پرادش» هند از جمله پرپازديدترين پارك‌هاي حفاظتي كشور به شمار مي‌روند كه تنها در يك سال گذشته ميزبان بيش از 200 هزار بازديد كننده بوده‌اند.

براساس گزارش‌هاي ارسالي از ميان جمعيت بازديدكنندگان بيش از 30 هزار نفر را گردشگراني تشكيل مي‌دادند كه براي اولين بار ورود به چنين مناطقي را تجربه مي‌كرده‌اند.

كارشناسان اعلام كردند، اين دو پارك وحش، ايالت «ماديا پرادش» را به برترين مقصد گردشگري حيات وحش هند تبديل كرده است. اين افزايش درحالي است كه سال گذشته دولت هند كشمكش‌هاي زيادي را با حافظان حيات وحش اين كشور بر سر ممنوع نكردن گردشگري ببر داشته است.

اگرچه اين رقابت سرانجام با عدم ممنوعيت گردشگري ببر همراه شد اما همچنان برخي از فعالان حفاظت از حيات وحش هند معتقدند، تداوم اين روند به انقراض جمعيت ببرهاي اين كشور خواهد انجاميد.
/109

شناسه خبری: 15565

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو