مكزيك جاذبه گردشگري دلخواه آمريكايي‌ها

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15231
ساعت 11:48 يکشنبه 2 مرداد 1390

به رغم هشدارهاي مسافرتي مكرر دولت آمريكا عليه مكزيك، گردشگران آمريكايي همچنان همسايه جنوبي را به عنوان مقصد اصلي مسافرت‌هاي تفريحي خود برمي‌گزينند.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از ايزي دستينيشن،‌ بنابر آمار سازمان گردشگري مكزيك، از ابتداي سال تاكنون، برخلاف هشدارهاي مسافرتي متعدد دولت آمريكا مبني بر گسترش خشونت‌هاي مرتبط با مواد مخدر در اين كشور، شمار ورود گردشگران آمريكايي نزديك به 10 درصد افزايش داشته است.

به عقيده رييس سازمان گردشگري مكزيك، 17 درصد از گردشگران آمريكايي با وجود برخي درگيري‌هاي مرزي موجود در اين كشور، باز هم مكزيك را به عنوان مقصد تفريحي نخست خود برگزيده بودند.

«گلوريا گوارا» كه هم اكنون به منظور معرفي و توسعه گردشگري مكزيك در آمريكا به سر مي‌برد خاطرنشان كرد: برخلاف تبليغات شايع شده، بيشتر مناطق و شهرهاي توريستي مكزيك از مناطق تحت درگيري فاصله داشته و هيچگونه خطري متوجه گردشگران نيست.

شايان ذكر است؛ هشدارهاي مسافرتي از جمله ترفندهاي هميشگي دولت آمريكا براي به چالش كشاندن امنيت ديگر كشورها و ايجاد هراس در بين گردشگران به منظور ضربه زدن به اقتصاد كشورهاي هدف است كه در بيشتر مواقع با همراهي كشورهاي غربي انجام مي‌شود.
109

شناسه خبری: 15231

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو