گردشگران سوييسي در كشور خود جايي ندارند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15230
ساعت 11:46 يکشنبه 2 مرداد 1390

آمارها نشان مي‌دهند گراني بيش از حد فرانك سوييس، علاوه بر فراري دادن گردشگران خارجي، آثاري منفي بر گردشگري داخلي اين كشور نيز گذاشته است.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از بيزينس ويك،‌ براساس آمار سازمان گردشگري سوييس، افزايش نرخ فرانك در سبد ارزهاي اصلي باعث شد تا گردشگران سوييسي براي تفريح و مسافرت، جاذبه‌هاي ديگر كشورها را براي خود درنظر بگيرند.

رشد فزاينده نرخ فرانك سوييس در برابر ارز واحد اروپا كه از سال 2010 آغاز و تاكنون به افزايشي 15 درصدي دست يافته، گردشگري را به يكي از صنايع گران اين كشور تبديل و علاوه بر ايجاد خسارت در جذب گردشگر، لطمات عديده‌اي را بر گردشگري داخلي سوييس وارد كرد.

تورگردانان سوييس اعلام كردند، در حال حاضر گردشگران سوييسي، كشورهايي همچون يونان يا اسپانيا را به مراتب بهتر و به صرفه‌تر از كشور خود مي‌دانند زيرا در مدت اقامت خود در اين كشورها، پول كمتري خرج مي‌كنند.

گران شدن هتل‌ها در اين كشور، هتلداران را وادار كرده است تا براي جلب نظر گردشگران تنها به كاهش نرخ كرايه‌هاي خود روي آورند. امري كه سود بسيار اندكي را نصيب آنان كرده است.

دولت سوييس در مواجهه با اين معضل كارهايي نيز انجام داده كه از جمله مي‌توان به برنامه‌ريزي مسافرت سياستمداران سوييسي به مناطق پرجاذبه‌ اين كشور به منظور كاهش ميزان خسارات اشاره كرد با اين وجود تاكنون هيچ‌يك از اينگونه اقدامات نتيجه مطلوب و موثري براي گردشگري اين كشور نداشته است.
109

شناسه خبری: 15230

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو