ضرر 2.5 ميليارد دلاري مصر در صنعت گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15173
ساعت 10:30 شنبه 1 مرداد 1390

وزارت گردشگري مصر اعلام كرد، نا‌آرامي‌هاي داخلي اين كشور در ماه‌هاي گذشته، بيش از 2.5 ميليارد دلار بر صنعت گردشگري مصر خسارت وارد كرد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از الاهرام،‌ برپايه اين گزارش، خشونت و نبود امنيت، از اصلي‌ترين دلايل گردشگران براي لغو برنامه‌هاي مسافرتي به مصر و انتخاب ديگر كشورها براي سپري‌ كردن تعطيلات خود بوده است.

هتلداران و تورگردانان مصري معتقدند، تنها گردشگران آمريكايي يا اروپايي سفرهاي خود به مصر را لغو نكردند بلكه مي‌توان اين رويه را نزد گردشگران كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس نيز مشاهده كرد كه كمترين آمار را از سال 1997 تا كنون به ثبت رساندند.

به گفته‌اي، فصل گردشگري تابستاني مصر، كه به يكي از شلوغ‌ترين فصول گردشگري براي اعراب شناخته مي‌شد در سال جديد، پذيراي اندك گردشگري از اين منطقه بوده است.

فعالان صنعت گردشگري مصر از وجود گزينه‌هاي جايگزين بي‌شماري پيش روي گردشگران، همچون شهرهاي معتبر اروپايي و آسيايي خبر دادند كه به دليل برخورداري از امنيتي به مراتب بيشتر از مصر، جايگاه ويژه‌اي را نزد گردشگران پيدا كرده اند.

گردشگري از منابع اقتصادي مهم مصر به شمار مي‌رود كه سال گذشته درآمدي 12.5 ميليارد دلاري را عايد اين كشور كرده بود. مصر كه تا سال گذشته ميزبان ميليون‌ها گردشگر بود تنها در سه روز از ماه ژانويه سال 2011، بيش از يك ميليون گردشگر خود را از دست داد.
109

شناسه خبری: 15173

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو