آينده‌اي مبهم در انتظار گردشگري يونان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15131
ساعت 06:26 جمعه 31 تير 1390

افزايش درگيري‌هاي خياباني در شهر آتن بر ضد قانون رياضت اقتصادي اين كشور منجر به ركود دوباره صنعت گردشگري يونان در هفته‌هاي اخير شده است.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از خبرگزاي فرانسه،‌ آمارها حاكي از آن است، شدت اين درگيري‌ها باعث شده است تا ورود گردشگر به آتن در سال جاري نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 20 درصد كاهش داشته باشد.

ازسويي ديگر شرايط بخش هتلداري در يونان نيز بسيار اسف‌بار گزارش شده است. كاهش 50 تا 60 درصدي هتل‌هاي شهر آتن در سال جاري نشان‌دهنده اين واقعيت است كه از هر اعتصاب انفرادي در اين كشور، لطمه‌اي سخت بر پيكره صنعت گردشگري يونان وارد شده است.

اگرچه برطبق برخي آمارهاي غير رسمي، شرايط در برخي ديگر از نقاط گردشگري يونان، وخيم نبوده و در بعضي موارد خبرهاي از پرشدن 90 درصدي هتل‌ها به گوش مي‌رسد اما در آتن، همچنان لغو برنامه‌هاي مسافرتي روزانه در فهرست نخست اخبار مربوط به گردشگري قرار دارد.

درگيريهاي مسلحانه پليس با مردم در بيرون ساختمان مجلس يونان، اعتصاب تاكسي داران در خيابان‌هاي آتن و نمونه‌هاي ديگري از اينگونه رويدادها، شرايط داخلي را براي گردشگران غير قابل تحمل كرده و آن‌ها را به خروج از اين كشور واداشته است.

اگرچه مقامات يوناني، خبر از امن بودن ديگر شهرهاي اين كشور براي گردشگران مي‌دهند، اما افت چشمگير درآمد گردشگري اين كشور از صنعت گردشگري در سال جديد، آينده‌اي مبهم را پيش روي گردشگري يونان قرار داده است.
109

شناسه خبری: 15131

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو