گردشگري بحران، گريبان بمبئي را گرفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15083
ساعت 12:27 سه شنبه 28 تير 1390

تنها پس از گذشت چند روز از حادثه انفجار در شهر بمبئي، اين شهر بارديگر شاهد ورود گردشگراني كه اين‌بار به دنبال منظره‌اي تازه مي گردند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از اينديا تايمز،‌ صدها گردشگري كه پس از حادثه انفجار بمب در بمبئي به اين شهر مسافرت كرده‌ و دوربين به دست، آثار برجاي مانده از آن را ثبت مي‌كنند، شهر بمبئي را به جديدترين مقصد گردشگري بحران تبديل كرده اند.

پيش از بمبئي، مقصدها و جاذبه‌هاي ديگري نيز به اين روز دچار شده بودند كه از آن جمله مي‌توان به شهر زلزله زده «كريسچرچ» نيوزلند اشاره كرد. شهري كه پس از زلزله چهره‌اي جديد را براي جذب گردشگر به دست آورده بود.

تردد همه روزه اتوبوس‌هاي گردشگري به مناطق زلزله زده «كريسچرچ» كه از سوي سازمان‌هاي گردشگري ترتيب داده شده بودند، موجب افسرده شدن ساكنان اين مناطق شده و فشارهاي روحي فراواني به آن‌ها وارد مي‌كردند.

اكنون، صدها گردشگر همه روزه از سه منطقه بمب‌گذاري شده بمبئي ديدن مي‌كنند و طبق گزارش‌هاي منتشر شده با پرداخت مبالغي به ساكنان بومي اين مناطق، از آن‌ها به عنوان راهنمايان تور استفاده مي‌كنند.

اگرچه برخي اين اقدام را امري مثبت و در جهت پيشبرد اهداف اقتصادي هند، مفيد مي‌دانند اما بسياري ديگر كه بيشتر آن‌ها را ساكنان بومي مناطق حادثه ديده تشكيل مي‌دهند، اين ترفند را نوعي توهين و بي‌احترامي به خود توصيف مي‌كنند.
109

شناسه خبری: 15083

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو