صنعت گردشگري در مسير صعود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15078
ساعت 11:31 سه شنبه 28 تير 1390

رشد 4.5 درصدي گردشگري در ماه‌هاي سپري شده از سال 2011، روند بهبود وضعيت اقتصادي اين صنعت را در مسير اميداوركننده‌اي قرار داد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ براساس آخرين آمار سازمان جهاني گردشگري تمام مناطق به غير از خاورميانه، نمايش قابل قبولي در توسعه بخش گردشگري داشته كه در اين ميان آمريكاي جنوبي و جنوب آسيا، بيشترين رشد را داشته اند.

براساس اين آمارها، صنعت گردشگري آمريكاي جنوبي با 17 درصد و جنوب آسيا با 14 درصد علاوه، بيشترين سهم را در توسعه اين صنعت در ماه‌هاي سپري شده از سال جديد داشتند.

«طالب ريفايي»، دبيركل سازمان جهاني گردشگري معتقد است: به رغم رويدادهاي موجود در خاورميانه و شمال آفريقا و فاجعه اسفبار ژاپن، صنعت گردشگري در حال بازيابي جايگاه از دست رفته خود است.

به گفته او: اين حوادث بر ورود مسافر به اين مناطق موقتا تاثير خواهد گذاشت اما همه فعالان اين بخش بايد خود را با مواجه شدن با رويدادها و بي‌ثباتي‌هاي ديگري همچون بيكاري و رياضت‌هاي اقتصادي كشورها آماده نگاه دارند.

«ريفايي» با اميد نسبت به متعادل شدن شرايط گردشگري منطقه خاورميانه تا پايان سال خاطرنشان كرد: وظيفه ما در حال حاضر حمايت از تمام كشورهاي اين منطقه و كمك به آن‌ها براي بازيابي، تداوم رونق اقتصادي و ثبات و پايداري اجتماعي آن‌ها است.
109

شناسه خبری: 15078

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو