گردشگري يونان وارد بحران تازه‌اي شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15064
ساعت 10:13 سه شنبه 28 تير 1390

اعتصاب و هياهوي بي‌سابقه رانندگان تاكسي در يونان، معضلي تازه را براي صنعت گردشگري اين كشور پس از برجا گذاشتن هزاران گردشگر سرگردان، به وجود‌ آورد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از گاردين، مسدود شدن راه‌هاي مواصلاتي به بسياري از مناطق و اماكن تفريحي و گردشگري آتن به دليل ازدحام تاكسي‌ها در خيابان‌هاي اصلي و فرعي، علاوه بر ايجاد هرج و مرج، گردشگران را نيز در حالت سردرگمي فرو برد.

طبق گزارشات ارسالي، اعتصاب رانندگان تاكسي تنها راه ورود به مناطق باستاني را بند نياورد بلكه اين اقدام، مانع از ورود مسافران به فرودگاه‌ها و بنادر شهر و در نتيجه جا ماندن ‌‌آ‌ن‌ها از پرواز و حركت كشتي‌ها شد.

آمارها حاكي است علاوه بر جاماندن گردشگران از پرواز، نزديك به 15 هزار گردشگر نيز حركت به سوي بعضي از بهترين مناطق گردشگري يونان با كشتي‌هاي مسافرتي را از دست دادند.

اعتصاب دو روزه رانندگان تاكسي در يونان، بي‌نتيجه نماند زيرا دولت اين كشور تصميم به كاهش مبلغ گواهي‌نامه رانندگي تاكسي از 80 هزار يورو به 3 هزار يورو و از بين بردن محدوديت‌هاي مربوط به صدور گواهي‌نامه‌هاي تاكسي گرفت.

كارشناسان اعلام كردند، اعتصاب اخير، بارديگر چهره يونان را به عنوان يك مقصد ويژه گردشگري خدشه‌دار كرد تا اين كشور با بحراني ديگر در يكي از بهترين فصول گردشگري خود مواجه شود.
109

شناسه خبری: 15064

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو