دفتر دفاع نرم در منطقه آزاد ارس تشکیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15032
ساعت 08:37 دوشنبه 27 تير 1390

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در نشست هماهنگی برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در منطقه آزاد ارس از تشکیل دفتر دفاع نرم با رویکرد تولید محصولات فرهنگی سخت افزاری و نرم افزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی در این منطقه خبر داد.

به گزارش بنا (bena) عادل نجف زاده با اعلام این خبر افزود: تدوین برنامه های فرهنگی در جامعه باید متناسب با مطالبات مقام معظم رهبری باشد و در این راستا سعی می کنیم تمامی برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان را در راستای حفظ و بسط ارزشهای اسلامی و ملی و مذهبی تدوین طراحی کنیم.

او بیانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب تمام امورات زیربنایی فرهنگی خواند و گفت: استراتژی سازمان منطقه آزاد ارس در تدوین برنامه های فرهنگی توجه به نیاز جامعه مخاطب، هدفمند بودن و قابلیت سنجش اثربخشی فعالیت های فرهنگی است.

معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس آمادگی کامل دارد تا در جهت برگزاری هرگونه دوره آموزشی و برنامه های فرهنگی با مراکز آموزشی و فرهنگی شهرستان جلفا همکاری کند.

نجف زاده یکی از عوامل مهم در موفقیت برنامه های فرهنگی را همسو ساختن فضاهای پرتردد با برنامه های فرهنگی دانست و افزود : در جهت تحقق این امر ما ضمن طراحی المان ها و تابلوهای جدید در منطقه ، تندیس های شهری را متناسب با باورهای دینی و مذهبی و ملی جامعه طراحی خواهیم کرد.

امام جمعه شهرستان جلفا نیز در این جلسه با استناد به بیانات امام خمینی(ره) درباره نیازهای فرهنگی جامعه که اگر کشوری فرهنگ نداشته باشد و به آن توجه نکند رو به زوال است گفت: فرهنگ هر جامعه بیانگر ارزشهای جاری در بین مردم آن است و اصالت اصلی و مایه فرهنگی جامعه ما قرآن و اهل بیت است.

او با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم تهاجمی عمل کردن در برخورد با برنامه های دشمنان علیه نظام تصریح کرد: اکنون به فضل خدا دشمنان اسلام با دیدن موفقیت های نظامی کشورمان حالت تدافعی به خود گرفته اند.

انتظاری اذعان داشت: در حوزه فرهنگ و حجاب و عفاف نیز باید از حالت تدافعی در برخورد و موضع گیری خارج شده و بصورت تهاجمی با آن ها برخورد کنیم.

انتظاری گفت: باید موضع خودمان را در مسئله حجاب به صورت روشن و صریح بیان کنیم چرا که بدلیل برخی کم توجهی ها مسئله حجاب و عفاف به ابزار براندازی و جنگ نرم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبدل شده است.

امام جمعه جلفا نقش مساجد و هیئات مذهبی را در مقابله با هجوم بی وقفه دشمنان به آرمان ها و اعتقادات و باورهای جوامع اسلامی تاثیر گذارترین عامل عنوان کرد و بر یکپارچگی و اهمیت دادن مسولان مذهبی و فرهنگی برای پربار کردن برنامه های فرهنگی و مذهبی با محوریت مساجد تاکید کرد.

شناسه خبری: 15032

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو