كروكوديل‌ها خطرناكترين جاذبه‌هاي گردشگري استراليا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14952
ساعت 09:40 چهارشنبه 22 تير 1390
اگرچه گردشگران بسياري براي ديدن كروكديل‌ها و غذا دادن به آن‌ها، به درياچه‌ها و تالاب‌هاي استراليا مسافرت مي‌كنند، اما اين تفريح خالي از خطر نيست.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از نيشن، به گفته يكي از محيط‌‌بانان رودخانه آدلايد در نزديكي شهر «داروين» استراليا، اگرچه تماشاي كروكوديل‌ها از تفريحات پرجاذبه اين منطقه به شمار مي‌رود اما، بي‌احتياطي برخي ازگردشگران گاها حوادث دلخراشي را در اين منطقه به دنبال داشته است.

به گفته اين كارشناس، در سال 2009 سه گردشگر كه يكي از آن‌ها دختري 11 ساله بوده و در حال بازي با دوستان حود در جنگل مرداب سياه در شمال شهر داروين بوده، مورد حمله كروكوديل‌ها قرار گرفته و كشته شدند.

گفتني است از جمله كروكوديل‌هاي ساكن درياچه آدلايد، مي‌توان به «بروتوس» اشاره كرد كه در حدود پنج و نيم متر طول داشته و يكي از خطرناك‌ترين كروكوديل‌هاي اين منطقه طبيعت گردي به شمار مي‌رود.

مقامات گردشگري استراليا درصددند با ارائه كلاس‌هاي آموزشي به گردشگران پيش از اعزام آن‌ها به اين مناطق و همچنين تبيين روش‌هاي براي دورنگاه داشتن گردشگران از دسترس كروكوديل‌ها، شمار تلفات اين بخش را به صفر كاهش دهند.
109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو