يونان جزاير خود را نمي‌فروشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14850
ساعت 10:12 يکشنبه 19 تير 1390



وزير فرهنگ و گردشگري يونان اعلام كرد، به رغم گمانه‌زني‌ها، هيچ‌يك از جزاير يوناني به دليل بحران اقتصادي اين كشور فروخته نخواهد شد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از حريت،‌ »پاولوس گرولانوس» وزير فرهنگ و گردشگري يونان گفت: به رغم گمانه زني‌ها در خصوص فروش املاك و مستغلات اين كشور براي عبور از بحران مالي، هيچ يك از جزاير يوناني به جز آن‌هايي كه به صورت خصوصي تصرف شده اند، به فروش نخواهند رسيد.

اين مقام يوناني كه با يك شبكه تلويزيوني تركيه‌اي مصاحبه مي‌كرد، افزود:‌ پيش از اين مباحثي مطرح شده بود كه تمام كشورها مجوز خريد ملك يا جزاير يونان را داشته و تنها تركيه از اين قاعده مستثني بوده كه اين خبر كذب است و هيچ كشوري مجوز انجام آن را ندارد.

به گفته وزير فرهنگ و گردشگري يونان:‌ يونان محدوديت‌هايي داشته و اين محدوديت‌ها ارتباطي با روابط دوطرفه با كشورهاي مختلف ندارد.

شايان ذكر است، سلطه بحران اقتصادي بر يونان كه از مدت‌ها پيش بر اين كشور سايه افكنده و قوانين اقتصادي سختگيرانه‌اي از جمله رياضت اقتصادي را بر مردم اين كشور تحميل كرده است، طمع اعضاي اتحاديه اروپا را براي خريد جزاير تفريحي و توريستي يونان افزايش داده است.

109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو