گردشگران ونيز را نابود مي‌كنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14739
ساعت 10:57 چهارشنبه 15 تير 1390


سازمان مركزي حفاظت از محيط زيست ايتاليا اعلام كرد:‌حجم گسترده گردشگران، ساخت و سازهاي بي‌رويه و گرم شدن زمين، رفته رفته شهر ونيز را از بين خواهن برد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از دويچه وله، سالانه بيش از 80 هزار گردشگر به شهر ونيز مسافرت مي كنند تا از معماري منحصربه فرد، آب‌راه‌هاي زيبا و تالاب زيباي آن ديدن كنند كه اين امر همراه با ديگر مشكلات شهرسازي، خطري بزرگ را در مسير حيات اين شهر به وجود آورده است.

كارشناسان معتقدند، تمام اين زيبايي‌ها درحال نابودي قرار دارند. علاوه بر بالا آمدن سطح آب كه از پيامدهاي گرمايش زمين است، پروژه‌هاي ساختماني و توسعه شهري نيز فشار مضاعفي بر شهر و محيط زيست آن وارد كرده است.

در حال حاضر يك شهرك گردشگري جديد در نزديكي فرودگاه ونيز درحال ساخت است و طرح‌هايي نيز براي افتتاح بندري با گنجايش ورود كشتي‌هاي كروز 5 هزار نفره تحت بررسي و برنامه‌هايي براي احداث خط آهن زير مرادب شهر مدنظر مقامات شهري است.

به گفته يكي از فعالان محيط زيست ونيز، ساخت و سازها، حيات موجودات تالاب را به خطر خواهد انداخت و خسارتي كه از ازدحام ورود گردشگران به اين شهر وارد خواهد شد غيرقابل جبران خواهد بود.

كارشناسان معتقدند، اقدامات كنوني مقامات شهري در مهار بالا آمدن سطح آب بي‌فايده بوده و تنها نتيجه آن جلوگيري از سيلاب‌هاي شديد است كه آن هم با گذشت زمان بر اين شهر تاثر منفي خواهد گذاشت و تالاب را به مرداب تبديل خواهد كرد.

به اعتقاد منتقدان، دولت و سرمايه‌گذارانش يك راه بيشتر ندارند:‌يا ونيز را كاملا ببلعند و يا ‌آن را براي آيندگان بگذارند.

109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو