دومين جاذبه گردشگري اروپا به دنبال گردشگران چيني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14736
ساعت 09:32 چهارشنبه 15 تير 1390

اسپانيا، دومين مقصد گردشگري اروپا پس از فرانسه درصدد جذب يك ميليون گردشگر چيني تا سال 2020 است.

به گزارش بنا ( bena) وبه نقل از خبرگزاري فرانسه، وزير گردشگري اسپانيا با اعلام اين موضوع گفت:‌ اسپانيا در سال 2009 ميزبان 90 هزار گردشگر بوده و هدف اين است تا پايان سال 2012 اين ميزان به سقف 300 هزار گردشگر افزايش يابد.

«ميگوئل سباستين»، خاطرنشان كرد: به منظور دست يافتن به اين آمار، طرح‌هاي ويژه‌اي را مورد بررسي قرار داده‌ايم كه از آن جمله مي‌توان به تسهيل در صدور رواديد براي گردشگران چيني، راه اندازي پروازهاي مستقيم به دوكشور و گشايش دفتار گردشگري بيشتر در چين است.

بالابردن سطح آگاهي راهنمايان گردشگري اسپانيا از تاريخ چين و تشويق رستوارن‌ها و هتل‌هاي اين كشور به ارائه غذاه‌ها و امكاناتي كه مورد علاقه چيني‌ها باشد نيز از ديگر طرح‌هاي مقامات گردشگري اسپانيا به شمار مي‌رود.

وزير گردشگري اسپانيا افزود:‌ گسترش تبادل گردشگر در دو كشور علاوه بر آنكه شناخت چيني‌ها از مردم اسپانيا را افزايش خواهد داد متعقبا موجب رشد درك و فهم شهروندان اسپانيايي از فرهنگ و سنن چين خواهد شد.

براساس آمارهاي سازمان جهاني جهانگردي،‌ شمار گردشگران چيني كه تا سال 2020 به كشورهاي جهان مسافرت خواهند كرد به 100 ميليون تن خواهد رسيد كه نزديك به 31 ميليون در سال 2005 خواهد بود.

درحال حاضر بيشتر مقصدهاي مسافرتي چيني‌ها را كشورهاي آسيايي تشكيل مي‌دهند كه در صورت تسهيل محدوديت‌هاي مسافرتي براي آن‌ها در اروپا و آمريكاي شمالي مي‌توان به حضور آن‌ها در اين كشورها نيز اميدوار بود.
109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو