گردشگري آمريكا در آستانه بحراني جديد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14712
ساعت 11:10 سه شنبه 14 تير 1390



كارشناسان معتقدند پايان برنامه‌شاتل‌هاي فضايي ناسا، بي ترديد گردشگري در ساحل فضايي فلوريدا را از بين خواهد برد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از ايزي دستينيشن،‌كارشناسان اعلام كردند، برنامه شاتل‌هاي فضايي ناسا در فلوريدا كه سالانه هزاران گردشگر را به اين منطقه مي‌كشانده و درآمدي پنج تا هشت ميليون دلاري براي هر ارسال داشته، پس از تعطيلي لطمه‌اي بزرگ بر گردشگري اين منطقه وارد خواهد كرد.

پيش‌بيني تحليلگران حاكي از آن است كه پايان يافتن برنامه شاتل‌هاي فضايي درآمد اين بخش را در طول سال نزديك به 40 تا 50 ميليون دلار كاهش خواهد داد كه به رغمي چشمگير در سال‌هاي آتي بدل خواهد شد.

در اين ميان، مقامات گردشگري محلي با ارائه طرح‌هاي جايگزين همچون، راه اندازي پروازهاي آزمايشي درصدد جبران لطمات مالي ناشي از اين اقدام هستند. اين طرح اگرچه سالانه 15 تا 20 پرواز آزمايشي را در بر مي‌گيرد اما به زعم خود آن‌ها، تاثير چنداني در جذب مخاطب نخواهد داشت.

يكي ديگر از راه‌هاي ايجاد و توسعه طرح گردشگري دريايي در شهرهاي بندري آمريكا است كه به گفته برخي ظرفيت تبديل شدن به جاذبه‌مهم گردشگري پس از افتتاح را خواهند داشت.

با اين وجود بسياري از فعالان صنعت گردشگري اقدام دولت آمريكا را ضربه‌اي سخت بر پيكره گردشگري كشور دانسته و از شخص رييس جمهور اين كشور انتقاد كردند.

به عقيده آن‌ها در دوره‌اي كه ايالات متحده آمريكا مشكلات عديده‌اي در بخش اشتغال دارد، اتخاذ چنين تصميم‌هايي به مثابه نابود كردن هزاران شغل تنها در يك حوزه است.

109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو