درگيري‌ها معبد پري ويار را خالي از گردشگر كرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14680
ساعت 11:59 دوشنبه 13 تير 1390

معبد جنجالي «پري ويار» در مرز كامبوج و تايلند، نيمه نخست سال 2011 را با كاهش 40 درصدي جذب گردشگر به پايان رساند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايتوربونيوز، مركز گردشگري منطقه «پري ويار» با انتشار آماري اعلام كرد، گردشگري اين منطقه كه در فهرست ميراث جهاني نيز قرار دارد، در شش ماه اول سال 2011 به دليل درگيري‌هاي مرزي ميان كامبوج و تايلند افتي 40 درصدي داشته است.

طق اين گزارش مجموع گردشگراني كه در فاصله ماه‌هاي ژانويه تا ژوئن از اين معبد بازديد كردند نزديك به 28 هزار نفر بوده كه فاصله بسياري با تعداد 47 هزار نفري گردشگران در مدت مشابه سال گذشته داشته است.

«كونگ ويبول»، رييس مركز گردشگري «پري ويار» گفت:‌بيشتر گردشگران معبد را كامبوجي‌ها تشكيل مي‌دهند اما هنوز به دليل وحشت از درگيري‌هاي مرگبار منطقه، تمايلي به ديدن دوباره آن ندارند.

به گفته او:‌برخلاف گردشگران بومي، شرايط براي گردشگران خارجي متفاوت است، زيرا در شش ماه سپري شده از سال حضور گردشگران خارجي با آماري نزديك به 1100 نفر رشدي 128 درصدي داشته است.

طبق آمارهاي به دست آمده از اين مركز،افزايش شمار گردشگران خارجي در معبد، در فاصله ماه‌هاي مه و ژوئن كه همزمان با فروكش‌كردن درگيري‌هاي ميان كامبوج و تايلند بوده صورت گرفته است.

دولت كامبوج اميدوار است درصورت پايان پذيرفتن درگيري‌هاي ميان دو كشور، اين معبد پس از مجموعه معابد آنكور به دومين مقصد گردشگري اين كشور تبديل شود.

معبد «پري ويار» كه در قرن يازدهم ميلادي بنا شده از سال 2007 تاكنون در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار دارد، اما همچنان درگيري‌هايي در خصوص تملك آن ميان دولت‌هاي كامبوج و تايلند صورت مي گيرد.

109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو