گردشگري يونان بحران رياضت اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14668
ساعت 10:35 دوشنبه 13 تير 1390

دولت آتن اميدوار است تصاوير پخش شده از خشم مردم و اعتراض آن‌ها به قانون رياضت اقتصادي، بر گردشگري، تنها منبع درآمد اين كشور آسيب نرساند.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از خبرگزاري فرانسه،‌اين روزها كه خيابان‌هاي آتن را دود گازهاي اشك آور پر كرده است، مقامات دولتي يونان از امن و آرام بودن ديگر مناطق تفريحي اين كشور خبر داده و گردشگران را به ديدن اين جاذبه‌ها دعوت مي‌كنند.

«ايورگوس تلونيس» رييس سازمان آژانس‌ها مسافرتي و گردشگري يونان معتقد است: خوشبختانه برنامه‌هاي مسافرتي زيادي لغو نشده اما بايد دقت زيادي براي حفظ صنعت گردشگري و طرح توسعه اين صنعت در كشور داشت.

او اما خاطرنشان كرد:‌در صورتي كه تظاهرات و درگيري‌هاي خياباني ادامه يافته و سطح خيابان‌ها مملو از زد و خورد ميان پليس و مردم باشد نمي‌توان به تكميل ماندن هتل‌ها، مخصوصا‌آن‌هايي كه در نزديكي ميدان مركزي شهر قرار دارند اميد چنداني داشت.

بيم و اميد به وجود آمده در ميان فعالان صنعت گردشگري يونان، شرايط ناموزوني را در كشوري به وجود آورده است كه در حال تجربه روزهايي درخشان در صنعت گردشگري پس از درگيري‌هاي رقباي عرب خود بود.

اما توقع آن مي‌رود شرايط اقتصادي به وجود آمده در سال جديد، بازهم معترضان را به واكنش‌هايي وادارد كه همچون سال گذشته منجر به تعطيل شدن هتل‌ها و برخي از مناطق تاريخي آتن همچون «آكروپليس» شده بود.

رفتارهاي كنوني اين احتمال را به وجود آورده است كه يونان باز هم بايد شاهد افت درآمد صنعت گردشگري همچون ركود هفت درصدي سال گذشته باشد.
109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو