آتشفشان شيلي، گردشگري آرژانتين را فلج كرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14631
ساعت 11:18 يکشنبه 12 تير 1390

پس از گذشت نزديك به يك ماه از آغاز فوران‌هاي آتشفشان شيلي، هنوز هم بسياري از فرودگاه‌هاي كشورهاي آمريكاي لاتين به ويژه آرژانتين قادر به فعاليت نبوده و گردشگران را در سالن‌هاي خود سرگردان كرده‌اند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايتوربونيوز،‌هشدارهاي امنيتي شركت‌هاي هواپيمايي درخصوص رخنه گرد و غبار آتشفشاني بر موتور هواپيماها تاكنون فعاليت بسياري از فرودگاه‌ها را مختل كرده كه در تازه‌ترين اين وقايع فرودگاه بين‌المللي بوينس آيرس آرژانتين مجبور به لغو تمام پروازهاي داخلي و چندين پرواز خارجي خود شد.

طبق گزارش سازمان هواشناسي آرژانتين، لغو برنامه‌هاي پروازي فرودگاه‌ها همچنان ادامه داشته و گردشگران بسياري نيز در فرودگاه‌هاي بوينس آيرس سرگردان مانده اند.

اختلال در فرودگاه‌هاي آمريكايي جنوبي پس از آغاز به فعاليت آتشفشان شيلي از چهارم ماه جولاي تاكنون درحالي است كه به رغم اظهارات كارشناسان، گرد و غبارها آنچنان سنگين نبوده و ابرهاي خاكستري حتي تا استراليا و نيوزلند نيز پراكنده شدند.

در اين ميان، آرژانتين، متحمل بيشترين خسارات از آتشفشان شيلي شد، فصل گردشگري زمستاني آرژانتين كه همزمان با گسترش خاكسترهاي آتشفشاني در اين كشور بود، موجب لغو برنامه‌هاي مسافرتي گردشگران به اين كشور و تحميل خسارتي سنگين به گردشگري آرژانتين شد.
109

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو