هراس گردشگران از سگ‌هاي هار در بالي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14625
ساعت 09:52 يکشنبه 12 تير 1390


بحران سگ‌هاي هار كه تاكنون منجر به مرگ 130 تن شده، همچنان به عنوان يك مشكل بزرگ پيش روي آينده صنعت گردشگري جزيره بالي اندونزي قرار دارد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از برناما، هرچند سگ‌هاي هار بالي تاكنون گردشگران خارجي اين جزيره را مورد حمله قرار نداده‌اند اما هر روزه بيمارستان‌هاي اين جزيره شاهد حضور گردشگراني خارجي است كه براي دريافت واكسن هاري به اين اماكن رجوع مي‌كنند.

طبق آمارهاي موجود، اين مشكل تاكنون، خسارات عديده‌اي را متوجه گردشگري بالي كرده است. سال گذشته كشورهاي آمريكا و استراليا با صدور هشدارهاي مسافرتي مانع ورود گردشگران خود به اين جزيره شده و در مواردي آن‌ها را مجبور به تزريق واكسن هاري پيش از مسافرت به بالي كرده بودند.

تورگردانان معتقدند، تنها مرگ يك گردشگر خارجي كافي است تا گردشگري بالي با بحراني كامل روبه‌رو شود. بحراني كه به دليل پوشش خبري منفي رسانه‌ها منجر به هراس و وحشت گردشگران و انصراف آن‌ها از سفر به اين منطقه خواهد شد.

مقامات گردشگري و شهري بالي اما از تلاش‌هاي گسترده خود براي كاهش جمعيت سگ‌هاي هار در سطح شهر خبر داده اند. طبق گزارش‌هاي رسيده نزديك به 70 درصد از سگ‌هاي بالي ماه گذشته واكسينه شده و تعداد زيادي از سگ‌هاي هار نيز قرنطينه و از بين رفته اند.

با اين وجود برخي معتقدند، هرچند تعداد سگ‌هاي هار در بالي به كمتر از نصف رسيده اما همچنان كار زيادي براي محو كردن كامل اين سگ‌هاي بيمار از جزيره باقي مانده است.
109

شناسه خبری: 14625

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو