فاضلاب، گردشگري ساحلي گوا را تعطيل كرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14622
ساعت 09:38 يکشنبه 12 تير 1390

با ورود حجم زيادي از پسماندهاي فاضلابي به سواحل گوا وهشدار سازمان‌هاي بهداشتي در خصوص وجود باكتري «كولي‌باسيل» در آب، گردشگري ساحلي اين منطقه كاملا تعطيل شد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از اينديا تايمز،‌براساس اين گزارش كه از سوي موسسه ملي اقيانوس‌شناسي گوا منتشر شد، سواحل پرجاذبه گوا كه از سوي دانشمندان «سواحل بهشتي» نام‌گذاري شده بودند، به مكاني نا امن براي شنا تبديل شدند.

به عقيده كارشناسان، مقدار باكتري «كولي باسيل» در آب‌هاي اين منطقه به مراتب بيشتر از حد معمول بوده واين امر، شنا در آب‌ها را به ويژه براي آندسته از افرادي كه جراحاتي روي بدن خود دارند، خطرناك و كشنده كرده است.

فعالان گردشگري هند معتقدند، اين خبر، تاثير منفي بر صنعت گردشگري گوا واراد خواهد كرد زيرا «سواحل بهشتي» گوا، كه جاذبه‌هاي اصلي اين منطقه محسوب مي‌شده و سالانه نزديك به 3 ميليون گردشگر را جذب مي‌كردند، با فقدان گردشگر مواجه خواهند شد.

با اين وجود، برخي مشكلات به وجود آمده براي گوا را فرصتي مناسب براي ديگر جاذبه‌هاي ساحلي هند همچون «كرالا» و «گجارات» دانسته و معتقدند، مي‌توان با جلب نظر گردشگران ساحلي گوا، مانع از خروج آن‌ها از هند به سوي ديگر سواحل پرگردشگر جهان شد.
109

شناسه خبری: 14622

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو