طرح‌هاي اقتصادي يونان به ضرر صنعت گردشگري تمام شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14601
ساعت 12:20 شنبه 11 تير 1390

پيش‌بيني ‌مي‌شود، طرح‌هاي منفعلانه دولت يونان براي دريافت كمك‌هاي مالي از اتحاديه اروپا بار ديگر آشوب را به خيابان‌هاي اين كشور كشانده و صنعت گردشگري آن را وارد مرحله تازه‌اي از بحران كرده است.

به گزارش بنا(bena) وبه نقل از ايزي دستينيشن،‌اگرچه دولت يونان همچنان بر روند بهبود صنعت گردشگري اين كشور به رغم درگيري‌هاي موجود اميدوار است اما تحليل‌هاي به دست آمده از ركود 15 درصدي ورود گردشگر نشان از آغاز بحران جديدي در يونان مي‌دهد.

بررسي‌هاي آماري يك شركت مسافرتي از 130 هزار رزرو مسافرتي صورت گرفته در روزهاي گذشته نشان مي‌دهد، ميزان حضور گردشگران در مقايسه با هفته مشابه سال گذشته بيش از 15 درصد كاهش داشته كه علت اصلي آن خشونت و درگيري‌هاي به وجود‌آمده در خيابان‌هاي آتن بوده است.

همزمان با كاهش ورود گردشگر به يونان، حضور گردشگر در كشورهاي اسپانيا و پرتغال كه رقباي مسافرتي يونان در تعطيلات تابستاني به شمار مي‌روند به ميزان 15 درصد افزايش يافت كه بيانگر تغيير تمايل گردشگران از يونان به اين مناطق بوده است.

در اين بين دولت يونان براي جلب توجه گردشگران هزينه‌هاي مسافرتي را كاست اما به اعتقاد كارشناسان تاثير اين اقدام بر جذب گردشگر مقطعي بوده و يونان بايد براي تداوم آن از درگيري‌ها و خشونت‌هاي خياباني به وجود آمده در شهرهاي خود كه موجب خشم گردشگران شده است، بكاهد.

با اين وجود دولت يونان به رشد 10 درصدي ورود گردشگر به اين كشور اميدوار است. به گفته يكي از مقامات گردشگري يونان،‌خشونت در آتن تاثيري بر گردشگري اين كشور نداشتته و آمار يك هفته‌اي شاخصه‌اي مناسب براي تخمين تمام فصل گردشگري نخواهد بود.
109

شناسه خبری: 14601

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو