تاثير بازار داغ طلا بر گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14599
ساعت 11:27 شنبه 11 تير 1390


يك معدن طلا در آمريكا كه در حدود 20 سال، به جاذبه‌اي گردشگري تبديل شده بود، با نوسانات بازار طلا بارديگر به كاربري ابتدايي خود بازگشت.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از مركوري نيوز،‌يك معدن طلا در شمال ايالت كاليفرنيا كه سال‌ها به جاذبه‌اي گردشگري در اين ايالت تبديب شده بود به دليل رشد قيمت جهاني طلا بارديگر به كاربري اوليه خود باز گشت.

اين معدن كه در سال 1989 راه اندازي شده است، از اوايل دهه 90 تاكنون به يكي از جاذبه‌هاي تفريحي مهم تورهاي مسافرتي تبديل شده بود اما صاحبان آن معتقدند، بالا رفتن قيمت طلا در بازارهاي جهاني باعث شد تا آن‌ها به فكر راه اندازي خط استخراج طلا در اين معدن افتاده و كاربري گردشگري آن را متوقف كنند.

به گفته صاحبان اين معدن، تغيير كاربري اين منطقه بيش از 20 ميليون دلار هزينه برخواهد داشت كه به نظر مي‌رسد تا هفته آينده تامين و اقدامات بازسازي آن آغاز شود.

اين معدن اگرچه در عمق 400 فوتي از سطح زمين قرار دارد، اما به گفته صاحبان آن، نيازمند مجوز‌هاي عمومي براي تامين اعتبار و تغيير كاربري است كه به نظر مي‌رسد در صورت مساعد بودن اوضاع، تا تابستان آينده فعاليت خود را از سر گيرد.

با توجه به تلاش صاحبان اين معدن و نگاه طولاني مدت آن‌ها به تغيير كاربري و نوسانات لحظه‌اي ارزش طلا در بازارهاي جهاني كه به تازگي به كمترين ميزان خود طي 6 هفته گذشته رسيده، اقدام به اين كار سووالاتي را در ذهن كارشناسان به وجود آورد.
109

شناسه خبری: 14599

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو