گردشگري ژاپن احيا مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14544
ساعت 11:05 چهارشنبه 8 تير 1390

ژاپن اميدوار است پس از پشت سر گذاشتن خاطره تلخ فاجعه 11 مارس، بارديگر صنعت ويران شده گردشگري خود را بازسازي كند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ژاپن تايمز، هرچند زلزله 11 مارس، اهداف ژاپن را براي جذب بيش از 10 ميليون گردشگر در سال 2011 از بين برد اما خبرهاي رسيده از اين كشور مويد بازگشت مجدد گردشگران و زنده شدن دوباره صنعت گردشگري اين كشور است.

چين، به تازگي با لغو ممنوعيت ورود به ژاپن و اعزام گردشگران خود به شهرهاي «كويشو»،‌»كانساي» و حتي «توكيو»، بار ديگر سازمان‌هاي مسافرتي اين كشور را براي برنامه‌ريزي تورهاي مسافرتي به جوش و خروش واداشت.

اميد مقامات ژاپني به آغاز مجدد ورود گردشگر هنگامي نمود پيدا مي‌كند كه اين كشور شاهد به نصف رسيدن شمار گردشگران ورودي خود در ماه مارس و وخيم‌تر شدن اوضاع در ماه آوريل با جذب كمتر از 300 هزار گردشگر بوده است.

در اين ميان فعالان صنعت گردشگري ژاپن معتقدند، همكاري گسترده دولت، آژانس‌هاي مسافرتي، سازمان‌هاي گردشگري،‌بازارهاي گردشگر محور، شركت‌هاي حمل و نقل و مراكز محلي، تاثيربسزايي در احيا گردشگري اين كشور خواهد داشت.

از سويي كارشناسان، دولت را موظف به بازسازي مجدد زيرساخت‌ها و كاهش تشعشات ناشي از انفجار نيروگاه هسته‌اي فوكوشيما براي جلب اعتماد گردشگران مي‌دانند اما از سوي ديگر گردشگران با وجود علاقمندي به جاذبه‌هاي طبيعي اين كشور هزينه‌هاي بالا و نبود مراكز اطلاع‌رساني را علت اصلي بي‌ميلي براي سفر به ژاپن اعلام كرده اند.

مهارت راهنمايان تور به زبان‌هاي خارجي و حتي كاركنان و نيروي كار در رستوران‌ها، معابد، اماكن مذهبي و ديگر جاذبه‌ها به زبان، يكي از عمده خواسته‌هاي گردشگران و فعالان صنعت گردشگري براي توسعه گردشگري ژاپن است.

109

شناسه خبری: 14544

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو