مسافرت هوايي آرژانتين و شيلي، متاثر از فوران‌هاي آتشفاني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14487
ساعت 11:34 دوشنبه 6 تير 1390

ابرهاي خاكستري آتشفشان شيلي پس از گذشت بيش از سه هفته همچنان پروازها در شيلي و آرژانتين را مختل كرده و باعث لغو آن‌ها شده اند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن،‌ تداوم پوشش ابرهاي خاكستري روي آسمان شيلي منجر شد تا نزديك به 100 پرواز در آرژانتين و شيلي تا اطلاع ثانوي لغو شوند.

طبق گزارش‌هاي رسيده خطوط هوايي شيلي پرواز به شهر «سانتياگو» و چند شهر ديگر اين كشور را لغو كرده و مسافرت‌هاي هوايي از «بوينس آيرس» به ديگر شهرهاي آرژانتين نيز لغو شده است. علاوه بر آن ده‌ها برنامه پروازي ديگر نيز با تاخير انجام شده است.

شرايط نامساعد جوي در آسمان آرژانتين باعث شده است تا مقامات فرودگاه‌هاي اين كشور، وضعيت اضطراري اعلام كرده و از مسافران بخواهند برنامه‌هاي پروازي اعم از ساعت و شماره پرواز را چند ساعت زودتر مورد بررسي قرار دهند.

درحدود 24 پرواز نيز از روز گذشته در اروگوئه لغو شده كه در نهايت منجر به اقامت 24 ساعته گردشگران در فرودگاه‌ها به دليل تكميل ظرفيت هتل‌ها گرديد.

سرگرداني گردشگران در فرودگاه‌ها و ترس از اتمام پول، اضطراب فزاينده‌اي را ميان گردشگران به وجود آورد به گونه‌اي كه بسياري از مسافران ديگر برنامه‌هاي مسافرتي خود را در فرودگاه لغو كردند.

كارشناسان معتقدند،‌ فوران‌هاي آتشفشان شيلي، بيش از حد پيش‌بيني شده ادامه داشته و تداوم آن ضربه مهلكي بر صنعت گردشگري و محيط زيست وارد خواهد كرد.
109

شناسه خبری: 14487

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو