آتشفشان شيلي صنعت فرودگاه‌ها در نيوزلند را فلج كرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14450
ساعت 11:24 يکشنبه 5 تير 1390

پوشيده شدن بخش وسيعي از آسمان نيوزلند با خاكسترهاي آتشفشاني شيلي، پرواز در فرودگاه‌هاي اين كشور را لغو و هزاران گردشگر را نيز سرگردان كرد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن، اگرچه غلظت گرد و غبار ناشي از خاكسترهاي آتشفشاني شيلي در آسمان نيوزلند در حداقل ميزان خود قرار دارد اما خبرها حاكي از لغو بيش از 100 پرواز در فرودگاه‌ها و سرگرداني هزاران گردشگر در شهرهاي مختلف اين كشور است.

طبق گزارش‌هاي رسيده از فرودگاه‌هاي نيوزلند، نگراني و خشم مسافران از لغو برنامه‌هاي پروازي شركت‌هايي همچون «كانتاس» و «جت استار» هنگامي به اوج خود رسيد كه بر اساس اعلام سازمان هواشناسي اين كشور، ميزان آلاينده‌هاي آتشفشاني در سطح بسيار كمي قرار داشته و مشكلي براي پرواز وجود نداشته است.

اگرچه اين خطوط هوايي، ايمني وامنيت را توجيهي براي لغو برنامه‌هاي پروازي خود مي‌دانند اما بسياري از مسافران از سه هفته گذشته تاكنون به دليل تعلل شركت‌هاي هواپيمايي نسبت به عملكرد اين شركت‌ها بي‌اعتماد شده اند.

كارشناسان لغو پروازها را تا روز دوشنبه حتمي دانسته و پيش‌بيني مي‌كنند اين روند تا يك روز پس از آن نيز ادامه داشته باشد كه گفته مي‌شود به دليل تداوم فعاليت‌هاي آتشفشان شيلي تا روزهاي آتي است.

آتشفشان شيلي تاكنون مسافرت‌هاي هوايي در آمريكاي جنوبي، نيوزلند و استراليا را مختل كرده و بزگترين اختلال در مسافرت‌هاي هوايي را پس از فوران‌هاي آتشفشان ايسلند از سال گذشته تا به امروز به وجود آورده است.
109


شناسه خبری: 14450

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو