ورود 3ميليون گردشگر به تايوان در 6 ماه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14410
ساعت 12:02 شنبه 4 تير 1390

نزديك به 3ميليون گردشگر در شش ماه نخست سال 2011 از ويتنام ديدن كردند كه در مقايسه با سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از تروال ديلي نيوز،‌ سازمان مركزي آمار ويتنام در گزارش اعلام كرد، طي شش ماه گذشته ورود مسافر به اين كشور براي اهداف گوناگون، روندي فزاينده داشته و در مجموع به 2 ميليون و 970 هزار نفر رسيده است كه 18.1 درصد نسبت به سال گذشته افزايش نشان داده است.

طبق آمار ارائه شده، طي اين مدت يك ميليون و 770 هزار گردشگر براي استفاده از محيط‌هاي تفريحي ويتنام به اين كشور مسافرت كردند كه در مقايسه با سال گذشته 11.2 درصد افزايش داشته در حالي كه ورود مسافر براي اهداف تجاري با كاهشي 1.7 درصدي به 490 هزار نفر رسيد.

از سوي ديگر نزديك به 513 هزار نفر براي ديدن اقوام خود به ويتنام مسافرت كردند كه حاكي از رشد 77 درصدي در اين بخش بوده و درحدود 186 هزار نفر نيز براي انجام اهداف ديگر به اين كشور مسافرت كرده بودند كه رشدي 50 درصدي را نشان مي‌داد.

بخش حمل و نقل هوايي با دراختيار داشتن 2.5 ميليون نفر از مجموع مسافران ورودي به ويتنام و رشدي 24 درصدي بيشترين سهم در انتقال گردشگر به اين كشور را طي شش ماه سپري شده از سال به خود اختصاص داد.

طي ماه‌هاي سپري شده، گردشگران كامبوجي، بيشترين تعداد مسافران ورودي به تايوان را به ثبت رساندند و نسبت به سال گذشته رشدي77 درصدي داشته اند.

دولت ويتنام در نظر دارد براي توسعه بخش گردشگري خود بازارهاي تازه‌اي همچون «كره»،‌ »آمريكا» و «ژاپن» را مورد بررسي قرار دهد.
109

شناسه خبری: 14410

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو