توقف خشونت‌ها گردشگري كشمير را زنده كرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14408
ساعت 11:30 شنبه 4 تير 1390

پس از گذشت سه سال از تابستان خشونت بار كشمير، اين ايالت هندي اينروزها با جذب شمار زيادي از گردشگران خارجي، دوران تازه‌اي را براي فصل گردشگري تابستاني خود آغاز كرده است.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن،‌ ورود بيش از 450 هزار گردشگر هندي و بالغ بر 13 هزار گردشگر خارجي به كشمير در ماه‌هاي سپري شده از سال 2011، نويد بخش دوراني پر از آرامش براي ايالتي است كه به دليل درگيري‌هاي داخلي سال‌ها محل جولان مخالفان حكومتي هند و پاكستان بوده است.

طبق آمار منتشر شده،‌ تورگردانان و هتل‌هاي كشمير با رشد چشمگير گردشگر روبه‌رو شده و ديگر صنايع مرتبط با گردشگري همچون صنايع دستي نيز با افزايش درآمد در اين مدت مواجه شده اند.

علاوه بر آن بخش حمل و نقل كشمير نيز با جهش بي‌سابقه تعداد مسافران خود روبه‌رو شده‌اند. قايق‌هاي تفريحي كشمير كه در «درياچه دال‌» به جابه‌جايي گردشگران مي‌پردازند در كنار بخش تاكسي‌راني اين ايالت از پر شدن گنجايش مسافران خود طي ماه‌هاي اخير خبر داده‌اند.

سير صعودي ورود گردشگر به كشمير، همچنين منجر به لغو هشدارهاي مسافرتي كشورهايي همچون «آلمان»، ‌«آمريكا» و «انگلستان» شد كه از مدت‌ها پيش به دليل خطرات تروريستي اين منطقه مانع از مسافرت شهروندان خود به اين ايالت شده بودند.

مقامات گردشگري ايالت كشمير هند، روند رو به رشد ورود گردشگر و در نهايت افزايش درآمد گردشگري اين منطقه را براي ما‌ه‌هاي بعدي نيز مثبت دانسته و اعلام كردند، اين روند در صورتي كه خشونت‌ها در اين منطقه تكرار نشود، آثار مثبتي بر اقتصاد هند و كشمير خواهد گذاشت.
109

شناسه خبری: 14408

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو