استفاده از قابلیت های تجاری صنعت گردشگری برای توسعه صادرات خدمات

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14385
ساعت 05:49 شنبه 4 تير 1390

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر استفاده از قابلیت های تجاری صنعت گردشگری برای توسعه صادرات کشور تاکید کرد.

به گزارش بنا (bena) حمید صافدل در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران همچنین با اشاره به استفاده هرچه بیشتر از قابلیت های گردشگری کشور گفت: باید صنعت گردشگری مورد حمایت جدی مسولان قرار گیرد.

معاون وزیر بازرگانی از آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران برای برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف تجاری و پذیرش هیات های تجاری در این زمینه خبر داد.

او با بیان اینکه گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا محسوب می شود افزود: این صنعت علاوه بر اشتغالزایی باعث تامین ارز، توزیع عادلانه ثروت و تبادل فرهنگ ها می شود.

صافدل ادامه داد: برخی از کشورها قسمت اعظمی از درآمدهای صادراتی خود را از طریق توریسم بدست می آورند که باید به این نکته توجه جدی کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از تشکل ها و اتحادیه ها خواست تا پیشنهادات خود را در خصوص هدفمند کردن حمایت های کنونی از صادرات غیرنفتی کشور ارایه دهند .

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: این سازمان پیگیر مطالبات صادرکنندگان به ویژه 400 میلیارد تومان سهامی که دولت برای صادرکنندگان در نظر گرفته است، می باشد.

در ادامه این دیدار اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران خواستار حمایت از وقایع مرتبط با صنعت گردشگری و حضور این جامعه در رویدادهای مهم از جمله حضور در نمایشگاه های بین المللی در این زمینه و انعقاد تفاهم نامه با سازمان توسعه تجارت ایران شدند.

اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران در خاتمه از مسولان و نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری خواستند تا ورود توریسم به ایران ارزان تر و سهل تر از خروج گردشگر از کشور باشد .

202

شناسه خبری: 14385

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو