گردشگري استراليا بحراني تازه را تجربه مي‌كند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14368
ساعت 12:10 چهارشنبه 1 تير 1390

براساس آمار سازمان گردشگري استراليا، ابرهاي خاكستري حاصل از فوران‌هاي آتشفشاني شيلي، روزانه خسارتي 10 ميليون دلاري بر صنعت گردشگري اين كشور وارد مي‌كند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از سيدني تريبون،‌ ابرهاي خاكستري آتشفشان شيلي، اختلال گسترده‌اي را در بخش هواپيمايي استراليا وارد كرده و منجر به لغو صدها پرواز در فرودگاه‌هاي اين كشور شد.

رييس سازمان گردشگري استراليا گفت:‌ خاكسترهاي آتشفشاني در نواحي شرقي استراليا، لطمات سنگيني بر صنعت گردشگري اين قسمت وارد كرده كه بازگشت به شرايط عادي آن مدت زمان زيادي طول خواهد كشيد.

«جان لي» افزود:‌ لغو پروازها در فرودگاه‌هاي «سيدني» و «ملبورن» كه از مهم‌ترين شهرهاي توريستي استراليا محسوب مي‌شوند، نگراني بزرگي را براي صنعت گردشگري اين كشور به وجود آورده است.

«لي» خاطرنشان كرد: تورگردانان و صنعت هواپيمايي، متحمل بيشترين خسارات از آتشفشان شيلي شده اند و بيم آن مي‌رود تداوم اين فاجعه صنعت گردشگري استراليا را كاملا از بين ببرد.

كارشناسان هشدار داده‌اند،چناچه شرايط موجود تا چند روز آتي هم ادامه داشته باشد، ضررهاي مالي حاصل از اين گرد وغبارها از 10 ميليون دلار در روز نيز بيشتر خواهد شد كه مساوي با شيوع بحراني جديد در اين كشور خواهد بود.

خبرهاي رسيده حاكي از آن است ابرهاي آتشفشاني بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي را از انجام پرواز منصرف كرده و بسياري از خطوط هوايي استراليايي نيز از لغو پروازهاي خود به خصوص در سيدني و ملبورن خبر داده اند.
109

شناسه خبری: 14368

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو