برگزاری جشنواره غذاهای کره ای در تهران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14341
ساعت 06:04 چهارشنبه 1 تير 1390

شب گذشته جشنواره غذاهای کره ای با حضور مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ، جمعی از سفرای مقیم ایران و نمایندگی‏ شرکت‏های کره‏ای در تهران برگزار شد.

به گزارش بنا (bena)در این مراسم جمعی از اعضاء موسسه غذای کره ای از دانشکده بانوان سوک میانگ () نمایشی از چگونگی تهیه غذای کره ای را به مهیمانان ایرانی ارائه کردند.

این گره در کره به جهت تلفیق سنت نسل های گذشته استادانی که غذای درباری و خانواده سلطنتی پادشاهی جوسان را به ارث برده و علم معاصر حاصل از تحقیقات انجام شده در زمینه غذا و تغذیه ، از شهرت خاصی برخوردار دارند.

پارک جه – هیون ، سفیر کره جنوبی در تهران، اعتقاد دارد ، مردم ایران به جهت سریال کره ای جواهری در قصر(یانگوم )، آشنایی خوبی با غذاهای کره ای دارند و اظهار امیدواری کرد این جشنواره نه تنها فرصتی برای ایرانیان به جهت لذت بردن از طعم و مزه غذای کره ای باشد بلکه فرصتی برای درک فرهنگ ، سنت و هنر کره ای باشد که با فرهنگ این کشور آمیخته شده است.

لی ، دبیر فرهنگی سفارت کره جنوبی در تهران نیز ، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهترین غذاهای کره دانست و گفت: با توجه به علاقه مردم ایران به فرهنگ کره به ویژه سریالهای کره ای ، مصمم شدیم تا با آوردن تعدادی از بهترین آشپزهای کره ای ، طرز تهیه غذاهای بومی کره را به ایرانیان آموزش دهیم.

او همچنین جهانی سازی فرهنگ به ویژه غذای کره ای را از دیگر اهداف این جشنواره را نام برد.

لازم به ذکر است غذای کره ای یکی از اصیل ترین و متنوع ترین غذاهای دنیا است که با توجه به طبیعت بدن انسان و نیازهای آن به طور متنوعی تهیه می شود.

سفارت کره جنوبی در تهران ، در راستای تعمیق درک دو جانبه و تحکیم بخشیدن روابط دو جانبه ایران و کره جنوبی ، در آینده برنامه های مشابهی را برگرار می کند.

202

شناسه خبری: 14341

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو