اسكاتلند جاذبه گردشگري جديدي معرفي مي‌كند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14293
ساعت 11:46 دوشنبه 30 خرداد 1390

براساس جديدترين مطالعات در حوزه گردشگري مشخص شد «عقاب‌هاي دم سفيد» اسكاتلند، ميليون‌ها پوند درآمد براي بخش گردشگري اين كشور داشته اند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از بي.بي.سي، كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند اين گونه نادر از پرندگان كه بخشي از برنامه معرفي گونه‌هاي جانوري كمياب در اسكاتلند نيز به شمار مي‌روند، منجر به كسب درآمدي 5 ميليون پوندي براي گردشگري اين كشور شوند.

اين گونه از عقاب‌ها كه به دليل بال هشت فوتي خود به «دروازه‌هاي پرنده» مشهورند اگرچه به دليل شكار بيش از اندازه در قرون نوزدهم در حال انقراض بودند، اما با تغيير محل سكونت آن‌ها به جزيره «مال (Mull)» اسكاتلند، رفته رفته به جمعيت آن‌ها افزوده و به يكي از جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور تبديل شدند.

كارشناسان معتقدند، درآمد سالانه اين عقاب‌ها براي گردشگري اسكاتلند سالانه به بيش از 5ميليون دلار خواهد رسيد كه به مراتب بيشتر از 1.4 ميليون دلار سال 2005 است.

از سوي ديگر، گردشگري «عقاب‌هاي دم سفيد» تاثير بسزايي در افزايش فرصت‌هاي شغلي داشته و محدوده كاري در اين بخش را از 35 فرصت شغلي تمام مدت در سال 2005 به 110 شغل در سال جاري افزايش خواهد داد كه درآمدي 2.4 ميلييون پوندي را به همراه خواهد داشت.

پيش‌بيني مي‌شود،‌ پرورش و جلوگيري از شكار بي‌برنامه اين عقاب‌ها، در آينده‌اي نزديك بخش قابل توجهي از درآمدهاي گردشگري اسكاتلند را به اين سمت بكشاند.
109

شناسه خبری: 14293

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو