آمارها نشان ميدهند، كشور ويتنام به رغم رشد سريع در حوزه گردشگري همچنان از رقباي اروپايي و آسيايي خود عقب است.
به گزارش بنا (bena) و به نقل از شينهوا، كارشناسان معتقدند، ضعف در بازاريابي مناسب و بيتوجهي عمومي به بخش تبليغات، عوامل اصلي عقبماندگي صنعت گردشگري ويتنام در مقايسه با ديگر كشورها است.
در اين ميان اگرچه موفقيتهاي چشمگيري نيز نصيب گردشگري ويتنام، به ويژه در دو سال گذشته شد، اما بسياري از تحليلگران حوزه گردشگري، ضعف موجود را به مراتب بيشتر از پيروزيهاي اين كشور در صنعت گردشگري ميدانند.
اين انتقاد تاحدي است كه حتي ساخت و سازهاي گسترده بخش هتلداري در ويتنام در امتداد خط ساحلي 2 هزار مايلي اين كشور، جذب 5ميليون گردشگر و رشد 35 درصدي در سال 2009 نيز، تاثيري بر آن نداشته است.
برخي معتقدند، كشورهاي همسايه ويتنام با تبليغات گسترده خود همچون « هند باورنكردني» و « تايلند شگفت انگيز»، به مقدار زيادي بازار گردشگري را به سمت خود كشانده و ويتنام را خالي از گردشگر كردند.
با اين وجود، «بازاريابي» و «مشكلات اداري» دو دليل اصلي كند بودن سرعت گردشگري ويتنام در مقايسه با ديگر كشورها عنوان شده است. فعالان بخش گردشگري ويتنام معتقند، سختگيريهاي بيدليل براي صدور رودايد، موجب شده بسياري از گردشگران، مناطق ديگر را به عنوان مقصدهاي مسافرتي خود برگزينند.
109