ورود گردشگران چيني به پايگاه‌هاي نظامي تايوان ممنوع شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14255
ساعت 08:35 يکشنبه 29 خرداد 1390

پايگاه فرماندهي نيوري هوايي تايوان اعلام كرد، آژانس‌هاي مسافرتي داخلي بايد از ورود تورهاي مسافرتي چيني به پايگاه‌هاي نظامي و سربازخانه‌هاي اطراف تايوان جلوگيري كنند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از تايوان نيوز، در اطلاعيه پايگاه فرماندهي نيروي هوايي تايوان آمده است، ارتش به صورت منظم و در راستاي ارتقا روابط خود با مردم، سربازخانه‌هاي خود را به نمايش عمومي قرار مي‌دهد اما اين دعوت تنها براي شهروندان تايواني است.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است، بازديد كنندگان جديد بايد پيش از هرچيز كارت‌هاي هويتي خود را در اختيار نيروهاي امنيتي براي بررسي‌هاي لازم قرار دهند ازاينرو از سازمان‌هاي گردشگري انتظار مي‌رود از ورود گردشگران چيني به هريك از پايگاه‌ها يا سربازخانه‌هاي ارتش اجتناب كنند.

اين بيانه هنگامي منتشر شد كه يك روزنامه محلي خبر از ورود آزادنه يك گروه گردشگري چيني به يكي از پايگاه‌هاي هوايي تايوان در شرق اين كشور در تاريخ 29 ماه مه را رسانه‌اي كرده و آنرا به نقد كشيده بود.

در اين بازديد گروهي، گردشگران چيني بدون به صورت ناشناس هيچگونه محدوديتي با مهارت‌هاي نظامي ارتش آشنا شده و همچنين از تعدادي از سلاح‌هاي به نمايش درآمد عكسبرداري كرده بودند.

به گفته مقامات امينتي تايوان، ورود آزادانه گردشگران غير بومي به مراكز نظامي اين كشور، منجر به نشت اسرار نظامي به خارج از مرزها شده و تبعات منفي بسياري نيز براي اين كشور برجاي خواهد گذاشت.
109

شناسه خبری: 14255

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو