راهكار جديد هندي‌ها براي جذب گردشگر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14236
ساعت 05:28 يکشنبه 29 خرداد 1390

مقامات ايالت كشمير هند با برگزاري دومين مرحله از مسابقات اتومبيلراني در جاده‌اي باستاني و متعلق به دوره مغول‌ها، در صدد تهييج و تحريك گردشگران براي ورود به اين منطقه هستند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از اينديان اكسپرس،‌ اين مسابقه در مسيري به طول 84 كيلومتر و در فاصله دو توقفگاه باستاني به جاي مانده در اين جاده به نام‌هاي «شوپيان» و «بافلياز» از روز 26 جولاي به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوي سازمان گردشگري هند، اين مسابقه با همكاري سازمان ورزش‌هاي موتوري هيماليا و سازمان گردشگري ايالت جامو و كشمير برگزار شده و شركت‌كنندگان نيز بايد مسير مسابقه را به صورت رفت و برگشت طي كنند.

اين مقام مسوول همچنين افزود:‌هدف اصلي از برگزاري چنين مسابقاتي، آشنا كردن مسافران و گردشگران با مناطق و بناهاي تاريخي اين منطقه در قالب يك رقابت ورزشي است. به همين خاطر مناطق مورد نظر در مسيرهاي رفت و برگشت به هيچ وجه مشترك نيستند.

در طول مسير، به دليل نبود آبادي، آمبولانس‌هاي متعددي سازمان‌دهي شده‌اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌اي مجروحان را به نزديكترين درمانگاه يا بيمارستان منتقل كنند.

گفتني است اين جاده باستاني كه از سال 2009 پس از بازسازي به منظور كاهش حجم ترافيك بازگشايي شده از استراحتگاه‌ها،‌ كلبه‌ها و بسياري از بناهاي تاريخي تشكيل شده كه در زمان امپراتوري مغول ايجاد شده اند.
109

شناسه خبری: 14236

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو