عربستاني‌ها به كشورهاي منطقه خاورميانه مسافرت نمي‌كنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14216
ساعت 10:42 شنبه 28 خرداد 1390

دخالت‌هاي عربستان در تحولات منطقه‌اي باعث شد تا گردشگران اين كشور، از سفر به كشورهاي عربي خودداري كنند.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از پايگاه خبري سيفي، اكنون كه عربستاني‌ها به واسطه دخالت دولت اين كشور در تحولات كشورهاي منطقه خاورميانه، از سفر به اين مناطق صرف نظر كرده‌اند، جاذبه‌هاي داخلي عربستان، مقصد و محل جديد مسافرتي و تفريحي آن‌ها شده است.

به گفته صاحبان سازمان‌هاي مسافرتي و گردشگري عربستان سعودي، بسياري از شهروندان عربستاني، ماندن را به مسافرت‌هاي خارجي ترجيح مي‌دهند از اينرو سازمان‌ها مي‌توانند در اين فرصت گردشگري بومي را تقويت كنند.

«ناصر الطيار»، رييس سازمان مسافرت و گردشگري «الطيار» عربستان معتقد است: شمار گردشگران عربستاني كه «سوريه»، «يمن»، «تونس» و «مصر» را به عنوان مقصدهاي گردشگري خود برمي‌گزيدند در تابستان امسال افت فاحشي خواهد داشت. به عنوان مثال بايد شاهد كاهش ورود گردشگران عربستاني به مصر از يك ميليون نفر به 100 هزار نفر باشيم.

از سوي ديگر، هرچند برخي از كارشناسان، جايگزين‌هايي همچون «اروپا»، «جنوب شرق آسيا» و «آمريكا» را براي گردشگران عربستاني در نظر گرفته اند اما پيش‌بيني‌ها حاكي از آن است 50 درصد از كل گردشگران خروجي در سال جديد در خانه‌هاي خود باقي خواهد ماند.

گفتني دولت عربستان درصدد است به منظور ترغيب و تشويق مردم و تقويت گردشگري داخلي جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي گردشگري و هنري در شهرهاي مختلف اين كشور برا كند اما برخي از تحليلگران، اين اقدام را نوعي فرار به جلو به منظور عبور از واقعيات مي‌دانند.

109

شناسه خبری: 14216

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو