ركود 110 درصدي ورود گردشگر به ژاپن در دو ماه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14148
ساعت 10:33 سه شنبه 24 خرداد 1390

در تازه‌ترين آمارهاي به دست آمده از وضعيت گردشگري ژاپن پس از زلزله ماه مارس مشخص شد اين كشور كاهشي 9درصدي در اعزام گردشگر و ركودي به مراتب بيشتر در جذب گردشگر طي ماه‌هاي مارس و آوريل داشته است.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از بانكوك پست،‌ شركت بازاريابي گردشگري ژاپن براساس گزارشي اعلام كرد شمار گردشگراني كه در ماه مارس از اين كشور خارج شده اند نسبت به مدت مشابه سال 2010 بيش از 12 درصد كاهش داشته و در حوزه جذب گردشگر نيز با ركودي 50 و 62 درصدي در ماه‌هاي مارس و آوريل مواجه بوده است.

اين سازمان همچنين اعلام كرد:‌ زلزله و سونامي ماه مارس كه با فاجعه هسته‌اي فوكوشيما نيز همراه بود يك بي‌ميلي و ترس جهاني را نسبت به مسافرت به اين كشور به وجود آورد. از سوي ديگر، شرايط پروازهاي خروجي ژاپن نيز به دليل تعليق برخي خطوط هوايي و بسته بودن فرودگاه‌ها با كاهش مواجه شده بود.

در اين گزارش آمده است، كشورهايي كه در فاصله‌اي دورتر از ژاپن قرار داشتند نيز در ماه مارس كمترين مسافر پروازي را به خود اختصاص دادند به طوري كه حجم ورود گردشگر از كشورهايي همچون «كانادا» و «نيوزلند» و «اندونزي» به ترتيب 30، 35 و 23 درصد كاهش داشت درحالي كه اين روند نزولي براي «كره» تنها 12 درصد بوده است.

كاهش حجم مسافران خورجي ژاپن طي دو ماه مارس و آوريل، متوجه كشورهايي همچون «تايوان»، «تايلند» و «ويتنام» نشد، به گونه‌اي كه آمار مسافرتي گردشگران ژاپني به اين سه كشور 1.9، 3.1 و 10 درصد بوده است.

با اين وجود، كارشناسان شرايط گردشگري ژاپن را تا پايان سال جاري ميلادي متزلزل دانسته و معتقدند، براي بهبود روند گردشگري اين كشور بايد در انتظار سال جديد نشست.
109

شناسه خبری: 14148

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو