گردشگري تايوان رونق مي‌گيرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14146
ساعت 09:32 سه شنبه 24 خرداد 1390

دولت تايوان اميدوار است با اتخاذ سياستي جديد در جذب گردشگران چيني به درآمدي چشمگير در حزوه گردشگري و ارتقا فرصت‌هاي شغلي در اين كشور دست يابد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از شينهوا،‌ پس از ازسرگيري روابط دو كشور تايوان و چين در جولاي سال 2008 و اهتمام دوكشور در افزايش آمار گردشگران دو طرفه، تايوان موفق به جذب بيش از دو و نيم ميليون گردشگر چيني شد كه علاوه بر رشد اقتصادي، فوايد فرهنگي چشمگيري نيز براي اين كشور به همراه داشت.

بااين وجود، به دليل وجود محدوديت‌هايي در پذيرش گردشگران، سياست تازه‌اي رقم خورد كه حاصل آن ورود گردشگران انفرادي چيني به تايوان بوده كه از اوايل ماه آينده ميلادي به صورت رسمي از سه شهر بزرگ چين آغاز خواهد شد.

آمارها حاكي از آن است 22 موسسه گردشگري تاكنون براي فراهم كردن بستر مناسب سفرهاي انفرادي بيش از 4ميليارد دلار صرف توسعه زيرساخت‌ها و امكانات رفاهي كردند.

درآمدزايي تايوان در بخش خدمات نيز طي سه سال گذشته چشمگير بود به گونه‌اي كه با ورود گردشگران چيني به اين كشور، به ترتيب در سال‌هاي 2008، 2009 و 2010، درآمد خدمات گردشگري تايوان 1.8 ميليون دلار، 2ميليون دلار و 2.7 ميليون دلار شد.

آمارهاي كارشناسي حاكي از آن است كه تا پايان سال گذشته ميلادي، بيش از 11 هزار فرصت شغلي در صنايع غذايي ايجاد شد كه پيش‌بيني مي‌شود طي دو سال آينده 17 هزار فرصت شغلي ديگر نيز به اين ميزان افزوده شود.
109

شناسه خبری: 14146

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو