راهكار ويتنام براي توسعه گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14125
ساعت 12:27 دوشنبه 23 خرداد 1390

سازمان حفاظت از بناهايي تاريخي ويتنام از گشايش يكي از اماكن مهم و تاريخي «شهر ممنوعه» اين كشور به روي گردشگران در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از شينهوا، اين بنا كه « خانه گنجينه‌ها» نام دارد و يكي از بناهاي مهم و سلطنتي موجود در «شهر ممنوعه هو» به شمار مي‌رود پس از كارهاي تعميراتي و بازسازي، به روي گردشگران گشوده خواهد شد.

كارشناسان ميراث تاريخي ويتنام اعلام كردند، اين بنا كه در مساحتي 2هكتاري قرار گرفته و در ضبع شمالي شهر ممنوعه و در فاصله ميان «معبد نياكان» و « سالن تأتر سلطنتي» جا دارد، كارگاهي بوده كه گنجينه‌هاي دربار و اشيا سلطنتي در آن ساخته و در اختيار شاه قرار مي گرفته است.

اين بنا در نيمه اول قرن نوزدهم ميلادي و در زمان حكومت شاه «مينگ مانگ» ساخته شده و محل تشكيل دانشكده هنر پس از فروپاشي فئوداليزم در ويتنام بوده است.

«فونگ فو»، رييس مركز حفاظت از بناهاي تاريخي ويتنام گفت‌:‌ اين ساختمان به زودي به يكي از جاذبه‌هاي اصلي شهر ممنوعه تبديل و مركزي براي جذب گردشگر و معرفي فعاليت‌هاي روزانه درباريان به ويژه اصول آشپزي دربار خواهد شد.

«فو» با اشاره به هزينه‌اي 3.2 ميليون دلاري براي ترميم و بازسازي «خانه گنجينه‌هاي»‌ شهر ممنوعه اعلام كرد به منظور كسب درآمد بيشتر از حضور گردشران، نمونه‌هاي مشابه از آثار موجود در اين شهر به فروش خواهند رسيد.
109

شناسه خبری: 14125

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو