مكزيك به دنبال جذب گردشگر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14075
ساعت 10:54 يکشنبه 22 خرداد 1390

رييس جمهورمكزيك با تاييد منازعات و خشونت‌هاي مربوط به مواد مخدر در اين كشور، مكزيك را همچنان منطقه‌اي امن براي گردشگران معرفي كرد.

به گزارش بنا(bena) و به نقل از توريزم ريويو،‌ «فيليپ كالدرون» گفت:‌ خشنوت‌هاي مربوط به مواد مخدر در اين كشور قابل انكار نيست اما نيروي پليس و ارگان‌هاي امينتي به شدت در برابر آن‌ها ايستادگي كرده و درحال حاضر بسياري از مناطق اين كشور در امنيت كامل به سر مي‌برند.

«كالدرون» خاطرنشان كرد: مكزيك در سال 2010، ميزبان 23 ميليون گردشگر بوده كه رشدي چشمگير نسبت به سال 2009 داشته است. در طول يك سال گذشته هيچگونه گزارشي در خصوص نا امن شدن مراكز و مناطق تفريحي مكزيك داده نشده زيرا اين شهرها هزاران كيولمتر با مناطق درگير فاصله دارند.

رييس جمهور مكزيك با اشاره به اينكه سال جديد بايد «سال گردشگري» نام گذاري شود، بيان داشت: مكزيك در حال حاضر دهمين كشور توريستي جهان است و مقامات مكزيك درنطر دارند با بازگرداندن شهرت و اعتبار آن، مكزيك را در جمع پنچ مقصد برتر گردشگري جهان قرار دهند.

كارشناسان هزينه‌اي 50 ميليارد دلاري را ضامن توسعه گردشگري مكزيك مي‌دانند. هزينه‌اي كه بايد صرف احداث بزرگراه‌هاي جديد، توسعه فرودگاه‌ها و زيرساخت‌هاي مهم گردشگري شوند.
109

شناسه خبری: 14075

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو