بزرگترين جزيره شناور جهان گردشگري كره را رونق مي‌دهد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14069
ساعت 10:06 يکشنبه 22 خرداد 1390

كره جنوبي با ساخت و به آب انداختن جزيره‌اي شناور و مصنوعي در رودخانه «هان»، سئول را به يكي از مقصدهاي مهم گردشگري و تجاري جهان تبديل كرد.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از توريزم ريويو، مقامات شهر سئول، پايتخت كره جنوبي، پس از يك دروه برنامه‌ريزي چند ساله، به منظور تبديل آن به مركز تجاري و گردشگري آسيا، بزرگترين جزيره شناور جهان را در اين شهر ساخته و در ماه مه به آب انداختند.

به گفته شهردار سئول، پروژه مذكور، ساخت و راه اندازي سه جزيره شناور در رودخانه «هان» است كه هزينه‌اي 88 ميليون دلاري دربر خواهد داشت. در تاريح 21 ماه مه بزرگترين جزيره به صورت رسمي افتتاح شد و ساخت دو جزيره ديگر تا پايان ماه سپتامبر به اتمام خواهد رسيد.

شهردار سئول افزود: درآمد اين رودخانه از صنعت گردشگري در سال گذشته 59 ميليون دلار بوده و انتظار مي‌رود با اضافه شدن سه جزيره به آن، علاوه بر جذب بيشتر گردشگر درآمد بيشتري را نيز به دست آورد.

اين جزيره كه روي يك شناور غولپيكر سوار شده توسط 28 قايق كوچك ديگر به حركت در مي‌‌آيد و قابليت مقاوت در برابر تماماي شرايط جوي همچون طوفان و سيل را دارد. اين جزيره ظرفيت ورود 6200 نفر را داشته و اهداف مختلفي همچون محلي براي برپايي نمايشگاه و مركزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي و رفاهي در آن معرفي شده است.
109

شناسه خبری: 14069

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو