درآمد 3.3 ميلياردي استراليا از گردشگران چيني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14043
ساعت 12:28 شنبه 21 خرداد 1390

گردشگران چيني با صرف هزينه‌اي 3.3 ميليارد دلاري در استراليا در سال 2010، به عنوان ولخرج‌ترين گردشگران حاضر در اين كشور شناخته شدند.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از ايتوربونيوز،‌ براساس آمارهاي سازمان پژوهش‌هاي گردشگري استراليا (TRA)، چين پس از كشورهاي «نيوزلند»، «بريتانيا» و «آمريكا»، چهارمين بازار گردشگري استراليا محسوب مي‌شود و انتظار مي‌رود با افزايش تعداد گردشگران خروجي چيني در سال‌هاي آتي اين رتبه به جايگاه‌هاي بالاتر صعود كند.

اما برخلاف جايگاه كنوني اين سازمان، چيني‌ها را ولخرج‌ترين گردشگران در استراليا معرفي كرده و از احتمال افزايش آن در آينده خبر داد.

در سال 2010، نزديك به 454 هزار گردشگر چيني از استراليا ديدن كردند كه بيشتر آن‌ها از شهرهاي مهم اين كشور همچون «سيدني»، «ملبورن»، «بريسبن» و «پرث» بازديد كرده و تنها هفت درصدشان ديگر شهرها را برگزيده بودند.

استقبال اينچنيني گردشگران چيني از جاذبه‌هاي استراليا باعث شده است تا كارشناسان رشدي 26 درصدي را براي تعداد چيني‌هاي مسافر به استراليا در سال 2012 پيش‌بيني كرده و آماري 571 هزار نفري را براي آ‌ن‌ها در نظر بگيرند.

از سوي ديگر، چشم‌انداز 10 ساله گردشگري استراليا نشان مي‌دهد، شمار گردشگران چيني تا سال 2020، به صورت ميانگين رشدي 7.2 درصدي داشته و بايد چين را پس از نيوزلند، دومين بازار بزرگ گردشگري ورودي به استراليا دانست.
109

شناسه خبری: 14043

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو