ركود شديد اقتصاد گردشري بحرين با لغو مسابقات اتومبيلراني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14041
ساعت 12:03 شنبه 21 خرداد 1390

لغو مسابقات اتومبيل‌راني فرمول يك در بحرين، صنعت گردشگري اين كشور را در بحبوبحه نا‌آرامي‌هاي داخلي در وضعيت بحراني قرار داد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ با لغو مسابقات اتومبيلراني جايزه بزرگ بحرين و درپي آن كنسل شدن بسياري از برنامه‌هاي مسافرتي تورگردانان و لغو رزرو هتل‌ها، صنعت گردشگري اين كشور با بحران تازه‌اي روبه‌رو شد.

پيشتر نيز در اوايل سال جديد ميلادي، اين مسابقات به دليل ناآرامي‌هاي موجود در كشور لغو شده بود اما پس از چند هفته، سازمان بي‌المللي اتومبيلراني نام بحرين را دوباره برسرزبان آورد و اين كشور را به جاي هند ميزبان اين مسابقات در تاريخ سي‌ام اكتبر كرد.

اما پس از مدتي اين سازمان، زمان برگزاري مسابقات را به دليل شرايط موجود در اين كشور از ماه اكتبر به آخرين ماه سال 2011، دسامبر،‌ تغيير داد كه منجر به اعتراض شركت‌كنندگان و در نتيجه تحريم مسابقات شد.

به گفته فعالان صنعت گردشگري بحرين، اين اقدام بيشترين زيان را به بخش هتلداري اين كشور وارد خواهد كرد، زيرا اكثر هتل‌ها ظرفيت‌هاي خود را در ماه اكتبر پر كرده و در نتيجه لغو رزرو‌ها و همچنين نامساعد بودن شرايط داخلي كشور، درآمد هتلداري را با خطر روبه‌رو خواهد كرد.

روياي بحرين در برگزاري مسابقات جايزه بزرگ اتومبيلراني درحالي است، كه اين كشور همچنان درگير انقلاب مردمي است و آينده‌ سياسي مبهمي پيش روي آن قرار دارد.
109

شناسه خبری: 14041

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو