ونيز ماليات گردشگري جديدي وضع كرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14025
ساعت 10:16 شنبه 21 خرداد 1390

سازمان گردشگري ونيز براي درآمد بيشتر در فصل تابستان از گردشگران به ازاي مدت اقامتشان در هتل‌هاي اين شهر، ماليات تخت‌خواب مي‌گيرد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از تراول ويكلي، اين قانون كه به گفته كارشناسان «شگفت‌انگيز» بوده و از نخستين روز ماه جولاي به اجرا درخواهد آمد، مالياتي يك يورويي است كه هر گردشگر به ازاي هر شب اقامت خود در هتل‌ها بايد پرداخت كند.

اين فرآيند كه به ادعاي مسوولان درآمدي 20 ميليون يوريي را براي ونيز به همراه خواهد داشت صرف توسعه زيرساخت‌ها و مرمت بناهاي فرهنگي و تاريخي اين شهر خواهد شد.

در اين ميان رييس سازمان تورگردانان اروپا اعلام كرد، اگرچه طبق قانون اين طرح بايد براساس آراي شهر شهر به تصويب برسد، اما فرماليته و فرمايشي بودن آن كاملا مشهود است و بايد از هم اكنون آن‌ را اجرايي خواند.

طبق اعلام سازمان تورگردانان اروپا،‌ افراد زير 10 سال از ساكنان ونيز، دانشجويان، دانش آموزان، قايقرانان و راهنماهايي تورهاي گردشگري از اين قانون مستثني بوده و ماليات پرداهت نخواهند كرد.

اما، سازمان‌هاي هتلداري محلي و بازگرانان مخالفت خود را با اين قانونن اعلام كردند از اينرو مذاكراتي براي پاسخگويي به واكنشهاي ناگهاني به اين قانون همچنان ادامه دارد.
109

شناسه خبری: 14025

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو