گسترش مخالفت‌ها با قانون منع گردشگري مواد مخدر در هلند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13977
ساعت 11:24 چهارشنبه 18 خرداد 1390

به رغم تاكيد دولت هلند بر منع يا محدود كردن گردشگري مواد مخدر، سازمان گردشگري آمستردام از آن تبعيت نكرده و اين اقدام را مرگ كامل صنعت گردشگري اين شهر دانست.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن،‌ سازمان گردشگري شهر آمستردام هلند اعلام كرد، به شدت با سياست‌هاي اتخاذ شده از سوي دولت اين كشور، عليه گردشگري مواد مخدر مقاومت خواهد كرد.

سازمان گردشگري و همايش‌هاي آمستردام با ابراز ناخرسندي از تصميم اخير دولت هلند جهت ممنوع كردن گردشگري مواد مخدر در بيانيه‌اي اعلام كرد: اين ممنوعيت منجر به فروش ارزان مواد مخدر در خيابان‌ها مي‌شود كه به مراتب خطرناك‌تر بوده و به افزايش جرم و جنايت مي‌انجامد.

شهردار آمستردام نيز همصدا با سازمان گردشگري اين شهر، از تلاش خود براي لغو اين ممنوعيت خبر داده و افزود:‌بي‌شك اين قانون ورود گردشگر به اين شهر را تا حد بسيار زيادي خواهد كاست.

براساس قانون جديد هلند، كافي‌شاپ‌هاي شهر آمستردام به هيچ وجه حق فروش مواد مخدر به گردشگران خارجي را نداشته و اعضاي آن‌ها نيز بايد بالاي 18 سال سن داشته باشند.

نارضايتي مقامات بخش گردشگري آمستردام از اين قانون و توجيهات سبك آن‌ها در خصوص موجه جلوه دادن اين نوع گردشگري در حالي است كه اكثر بناهاي تاريخي و مناطق تفريحي و پرچاذبه اين شهر، خالي از گردشگر مانده‌اند.
109

شناسه خبری: 13977

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو