هتل‌هاي جمهوري آذربايجان ارزان مي‌شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13971
ساعت 11:10 چهارشنبه 18 خرداد 1390

سازمان گردشگري جمهوري آذربايجان (AzTA) اعلام كرد، ارگان‌هاي توريستي اين كشور براي جذب گردشگر، تخفيف‌هايي را در بخش خدماتي خود قايل شده‌اند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از اي.بي.سي نيوز،«ناهيد باقروف»، رييس سازمان گردشگري جمهوري آذربايجان افزود:‌ اين راهكار در ابتدا با ارائه پيشنهادهايي براي تخفيف قيمت‌ها در هتل‌ها انجام شد و در حال حاضر بيشتر هتل‌ها نيز اين رويه را براي جذب بيشتر گردشگر در پيش گرفته اند.

به گفته او:‌ هتل‌هاي زيادي در سرتاسر جمهوري آذربايجان تخفيف‌هايي را براي مسافران قائل شده‌اند كه در برخي موارد براي گردشگران انفرادي 20 درصد و براي گردشگران گروهي 30 درصد بوده است.

هتلداران آذربايجاني اگرچه، كاهش هزينه‌ها را عاملي براي كاهش درآمد خود دانسته‌اند اما اين اقدام دولت را در افزايش تعداد ورود گردشگر مفيد و مثمر ثمر اعلام كردند.

آمارها حاكي از آن است، قيمت كرايه هتل در باكو و ديگر شهرهاي جمهوري آذربايجان حتي در مقايسه با هزينه هتل‌ها در تركيه به مراتب بيشتر بوده و اين افزايش قيمت، مانع از توقف طولاني مدت گردشگران مي‌شده است.

دولت جمهوري آذربايجان، پيش از اين نيز تمهيدات ويژه‌اي را براي رونق صنعت گردشگري خود در سال جديد در نظر گرفته بود كه تغيير قانون صدور رواديد و راه اندازي سامانه جديد اين بخش كه با مشكل روبه‌رو شده از آن جمله است.
109

شناسه خبری: 13971

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو