ارتباط مجازی سازمان هواپیمایی کشوری با دفاتر خدمات مسافرتی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13959
ساعت 08:42 چهارشنبه 18 خرداد 1390

از ابتدای سال جاری ارتباط سازمان هواپیمایی کشوری با دفاتر خدمات مسافرتی به صورت مجازی و از طریق سایت این سازمان صورت می گیرد.

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) اظهار داشت: پیش از این متقاضیان صدور مجوزهای بند الف و ب سازمان هواپیمایی کشوری باید مستقیم به این سازمان مراجعه می کردند در حالیکه در حاضر تمام این فرایند به صورت مکانیزه و اینترنتی انجام می شود.

محمد حسین اکبری این اقدام را موجب افزایش سرعت عمل در كميته فني سازمان هواپيماي كشوري خواند و بیان داشت: در فاز دوم این اقدام نیز شرکت های خدمات مسافرتی فعال سراسر کشور نیز با دریافت کد کاربری و رمز ورود وارد این شبکه ارتباطی شده و تمام تبادلات ما با آنها از این طریق خواهد بود.

صدور 412 مجوز تاسيس دفاتر خدمات مسافرت هوايي

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري همچنین از صدور 412 مجوز تاسيس دفاتر خدمات مسافرت هوايي طي 21 ماه گذشته خبرداد.

اكبري با اشاره به صدور 412 مجوز طي 21 ماه گذشته افزود: از اين تعداد 210 مجوز مربوط به تهران و 202مجوز مربوط به شهرستان ها بوده است.

او تعداد مجوزهاي لغو شده در مدت 21ماه گذشته را 16 فقره اعلام و تصریح کرد: همچنين طي مدت مزبور 122 مجوز تعليق و 65مجوز رفع تعليق شده است.

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري با اشاره به اختصاص 37 مجوز به ايثارگران در 21ماه گذشته خاطرنشان كرد: از ابتدا تاكنون1940 دفتر خدمات مسافرات هوايي تشكيل شده كه 830 دفتر در تهران و 1110دفتر در شهرستان تاسيس شده است.

ارتباط مکانیزه دفاتر خدمات مسافرتی با مرکز

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري در ادامه بیان داشت: دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال بايد براي دريافت رمز و نام كاربري سيستم مكانيزاسيون سازمان هواپيمايي كشوري اقدام كنند.

اكبري افزود: تمامي دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال بايد تا پايان خردادماه جاري جهت گرفتن رمز ورود (password)و نام كاربري )user nam) سيستم مكانيزاسيون سازمان هواپيمايي كشوري به واحد كميته فني مراجعه كنند.

او افزود: در پي راه اندازي فاز اول و دوم سيستم مكانيزاسيون متقاضيان دريافت مجوز تاسيس دفتر خدمات مسافرت هوايي مي بايست براي شروع به سايت مربوطه مراجعه و تمامي اطلاعات خود را ثبت و مدارك لازم را تهيه و پس از آن در سايت سازمان اسكن و اصل مدارك را به آدرس تهران، فرودگاه مهرآباد، به طرف ترمينال 4 روبروي ترمينال 5حجاج و به كدپستي 1387883131و صندوق پستي 1798-13444كميته فني سازمان هواپيمايي كشوري ارسال كنند.

اكبري با اشاره به اين مطلب كه از اين پس تمامي مكاتبات با متقاضيان تاسيس دفاتر خدمات مسافرت هوايي با دريافت كد رهگيري از طريق سامانه اطلاعاتي انجام مي گيرد افزود: تمامي دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال حداكثر تا پايان خردادماه جاري بايد براي دريافت رمز ورود (password)و نام كاربري (user nam) سيستم مكانيزاسيون سازمان هواپيمايي كشوري به واحد كميته فني مراجعه كنند. و تمامي دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال تشكيل شده مي بايست از اين پس توسط سيستم مكانيزاسيون كميته فني سازمان مكاتبه داشته باشند.

مسوول دبيرخانه كميته فني سازمان هواپيماي كشوري همچنين اظهارداشت: تمامي پرونده هاي متقاضي تاسيس دفاتر خدمات مسافرت هوايي در تهران و شهرستانهاي كشور كه مدارك آنها كامل و ارائه شده بود رسيدگي و تكليف آنها نهايي شد. اما متقاضيان پرونده هاي ناقص مي بايست از طريق سيستم مكانيزاسيون و با دريافت كد رهگيري اقدام به تكميل پرونده خود كنند.

او در رابطه با شرايط مديران فني دفاتر خدمات مسافرت هوايي اظهارداشت: ارائه تصوير و اصل مدرك سه دوره فروش بليط هواپيما، تسلط به زبان ترجيحا انگليسي(ارائه مدرك مقطع متوسطه از آموزشگاه رسمي زبان يا تحصيلات دانشگاهي در زمينه زبان خارجي)، ارائه مدرك تحصيلي ليسانس و سه سال سابقه كار بيمه اي مرتبط از جمله شرايط و مدارك لازم مديران فني دفاتر خدمات مسافرت هوايي است و متقاضيان تاسيس دفاتر مزبور در صورت عدم تكميل به موقع پرونده هاي ناقصي كه هنوز نسبت به تكميل آن مراجعه نكرده اند، طبق ضوابط آئين نامه اي بي اثر و كان لم يكن شناخته خواهد شد.

202

شناسه خبری: 13959

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو