پیش‏بینی کاهش 55 درصدی نرخ سود یاتا در سال جدید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13937
ساعت 12:10 سه شنبه 17 خرداد 1390

سازمان بین‏المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با پیش‏بینی جدیدی در حوزه درآمد سالانه خود، سود این سازمان در سال 2011 را به 4 میلیارد دلار کاهش داد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ایتوربونیوز، این افت قیمت که بیش از 54 درصد نسبت به نرخ سود 8.6 میلیارد دلاری ماه مارس این سازمان کاهش پیدا کرده است همچنین رکودی 76 درصدی را در مقایسه با سود 18 میلیارد دلاری سال 2010 به همراه دارد.

«جیوانی بیسیانی»، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در این باره گفت: زلزله و سونامی به وجود آمده در ژاپن، ناآرامی‏های منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی و افزایش ناگهانی بهای سوخت دلایل اصلی پیش‏بینی کاهش نرخ سود به مرز 4 میلیارد دلار در سال بوده است.

کارشناسان همچنین، نوسانات به وجود آمده در حوزه درآمدزایی صنعت مسافرت هوایی را به عامل‏های مختلفی نسبت داده‏اند که شامل ، «سوخت»، «ظرفیت»، «عرضه» و «تقاضا» بوده است. براساس تحلیل‏های صورت گرفته، همگن نبودن هیچیک از این چهار عنصر، منجر به کاهش درآمد و در نتیجه سود خالص این صنعت شده است.

در این میان اگرچه، کارشناسان، درآمد صنعت هوانوردی در سال جاری را 598 میلیارد دلار پیش‏بینی کرده‏اند، اما سود حاصل از آن را به دلیل نبود تعادل لازم در بخش سوخت، ظرفیت، عرضه و تقاضا نزدیک به 4 میلیارد یا هفت دهم درصد بیان کردند.
109

شناسه خبری: 13937

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو