مالزی هم از گردشگران مالیات می‏گیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13878
ساعت 14:03 دوشنبه 16 خرداد 1390

گردشگران در ایالت توریستی «مالاکا» مالزی از این پس باید در ازای پرداخت هزینه هتل، پنج درصد مالیات «میراث تاریخی» نیز بپردازند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از استار آنلاین، وزیر گردشگری مالزی اعلام کرد: دریافت هزینه جدید مالیاتی گردشگران، از اول ماه سپتامبر در 193 هتل و تفرجگاه فعال در ایالت «مالاکا» به اجرا در خواهد آمد.

«محد علی رستم»، افزود: این مبلغ برای زیباسازی، حفاظت و بهبود شرایط مناطق تاریخی این منطقه و جذب بیشتر گردشگران دریافت خواهد شد.

او گفت: علت اصلی طرح این قانون، کافی نبودن درآمد حاصل از مالیات دارایی و کرایه‏ها برای نگهداری و مرمت بناها و مناطق تاریخی بود.

به گفته وزیر گردشگری مالزی، انتظار می‏رود درآمد حاصل از دریافت مالیات «میراث تاریخی» که از 11 هزار اتاق هتل این منطقه دریافت می‏شود به 12 میلیون رینگیت در سال برسد که مبلغ قابل ملاحظه‏ای برای حفاظت از میراث تاریخی ایالت «مالاکا» باشد.

در این میان اگرچه برخی تحمیل مالیات‏هایی اینچنین بر گردشگران را موجب رکود گردشگری و کاهش ورود گردشگر به مالزی عنوان کرده‏اند، اما وزیر گردشگری این کشور، این قانون را انگیزه‏ای برای توسعه گردشگری داخلی دانست.
109

شناسه خبری: 13878

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو